مشهد؛

چله هوای پاک در مشهد

شاخص آلودگی در مشهد در سال جاری از 120 فراتر نرفت و هوای پاک در مشهد چهل روزه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان در نشست خبری معاونت عمرانی استانداری، از افزایش روزانه 8 هزار مترمکعبی ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی استان و افزایش 165 هزار مترمکعب ظرفیت فاضلاب بهداشتی در مشهد خبر داد و گفت: شناسایی منابع آلاینده آب شرب سطحی و زیرسطحی، اعم از صنعتی، معدنی، بیمارستانی و فاضلاب های شهری و روستایی و روان آب ها در اولویت برنامه های این سازمان است.

حمید صالحی به میزان آلودگی هوای شهر مشهد در سال جاری در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: با همت مسئولین و مشارکت مردم شاخص آلایندگی در روزهای ناپاک امسال از 120 فراتر نرفت و شاهد بودیم آلودگی منجر به تعطیلی مدارس و ادارات نشد.

وی تاکید کرد: در سال جاری تا امروز، 40 روز هوای پاک داشتیم که نسبت به سال گذشته 13 روز افزایش داشته است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان با بیان اینکه در سال جاری تا امروز 246 روز هوای سالم داشتیم، گفت: در مدت مشابه سال گذشته این تعداد 238 روز بود.

صالحی روزهای ناسالم برای افراد حساس در سال 93 را 51 روز و در سال 94، 33 روز اعلام کرد و افزود: در سال جاری تا امروز روز ناسالم برای همه گروه ها نداشتیم در حالیکه در سال گذشته 2 روز ناسالم برای همه گروه ها بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.