هاشمی در جلسه شورای اداری استان:

22 بهمن تضمین کننده امنیت ملی کشور است/ضرورت برخورد جدی با تبلیغات غیرقانونی انتخابات

استاندار تهران گفت: حماسه 22 بهمن و انتخابات مکمل و تضمین کننده امنیت ملی کشور است

انتخابات تضمین کننده امنیت ملی کشور است/ضرورت برخورد جدی با تبلیغات غیرقانونی انتخابات

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین هاشمی استاندار تهران در جلسه شورای اداری با دستگاه‌های اجرایی پایتخت که در روز سه‌شنبه 17 بهمن ماه در محل استانداری تهران برگزار شد با اشاره به موضوع پسابرجام که امروز بسیار مورد توجه است اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان اجرایی کشور این حرکت تاریخی بزرگ را بسیار ارج می‌نهیم در این راستا اگر هدایت‌های مقام معظم رهبری، مدیریت رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده نبود ما به پیروزی نمی‌رسیدیم.

وی ادامه داد: در سایه حمایت‌های سران سه قوه و همدلی و همزبانی ملت و دولت این اتفاق بزرگ رخ داد اتفاقی که ملی و متعلق به نظام بود.

استاندار تهران با اشاره به لغو شدن تحریم‌ها اظهار داشت: در طول 38 سال گذشته غربی‌ها همواره ما را مورد تحریم‌ قرار دادند و دست به هر اقدامی زدند اما امروز این تحریمها لغو شده و فضا برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی فراهم شده است که باید از این فضاها حداکثر استفاده را کرد.

هاشمی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای ایتالیا و فرانسه تصریح کرد: سفر روحانی به این دو کشور اوج حرکت در مسیر تعامل با جهان بود. رده و دسته‌بندی برای هر شخصی مشخص است و هیچ وقت جابه‌جا نمی‌شود رئیس جمهورمان به نمایندگی از ایران اسلامی به این دو کشور رفت و در سطح پروتکل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شد و در عالی‌ترین سطح ممکن از وی استقبال شد.

وی افزود: این سفر و این حضور رئیس جمهور نشان‌دهنده عزت ملی ما بود که رئیس جمهور کشورمان را مورد استقبال قرار دادند آن هم در شرایطی که امروز کشورهای منطقه همواره بر علیه ما توطئه می‌کنند.

استاندار تهران تاکید کرد: کشورهای عرب منطقه چندین جلسه گذاشتند تا جایگاه ما را در دنیا تضعیف کنند، ‌قطعنامه‌هایی صادر کردند تا به اهداف خود برسند اما این اقداماتشان برای آنها شکست و برای ما پیروزی در بر داشت.

هاشمی با بیان اینکه به دنبال سفر اروپایی رئیس جمهور استفاده از ظرفیت و امکانات بین‌المللی فراهم شده است تصریح کرد: اتفاقی که در فرانسه و ایتالیا رخ داد به دنبال هنر مدیریتی بود که به وجود آمد. این مسئله که کشور با نفت 21 دلار به پیش می‌رود بر هیچ کس پوشیده نیست و این موضوع هزینه‌های جاری ما را نیز تامین نمی‌کند براین اساس باید به دنبال جذب سرمایه خارجی باشیم چراکه این اتفاق منجر به افتخاری برای کشورمان می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه امروز روحیه امیدواری روز به روز در کشور پررنگ‌تر شده است، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی، بخشداران، فرمانداران و شهرداران باید روحیه امیدواری را در دل مردم افزایش دهند و با حرکت غیر مسئولانه اجازه ندهند این امید در مردم کمرنگ شود.

هاشمی با اشاره به ایام الله دهه فجر و حماسه 22 بهمن اظهار داشت: امیدواریم حضور پرشکوهی در یوم الله 22 بهمن در کل کشور داشته باشیم این حضور اولین اخطار به دنیا که به غربی‌ها نشان دهد که ملتمان همواره تحت لوای ولایت فقیه و در راستای اهداف نظام حرکت می‌کند.

هاشمی همچنین با اشاره به تاریخ 7 اسفند و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: در این شرایط حساس راه‌پیمایی 22 بهمن مکمل و تضمین کننده امنیت ملی کشور است و بدون شک حضور قدرتمند ملت ایران در راه‌پیمایی 22 بهمن دشمن شکن خواهد بود و این حماسه سیاسی باردیگر تکرار خواهد شد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه اقدامات فرمانداران و بخش‌داران در پروسه انتخابات بسیار مهم است، اظهار داشت: اقدامات این افراد نباید این شائبه را ایجاد کند که از یک جناح حمایت می‌کند چراکه این حرکت یک خیانت است و این افراد موظف‌اند که انتخاباتی سالم برگزار کنند.

وی افزود: هر داوطلبی که در پروسه انتخابات تخلف کرد، مسئولان اجرایی استان بدون هیچ تردیدی تخلفات را باید گزارش کنند و ستاد انتخابات تهران موظف‌ است که این تخلفات را پیگیری کند تا مردم مطمئن شوند که از رای آنها صیانت می‌شود تا با امید به پای صندوق‌های را بیایند.

هاشمی با تاکید براینکه امانتداری از رای مردم وظیفه شرعی ماست، اظهار داشت: مسئولان اداری استان باید به همه یکسان توجه کنند ممکن است عده‌ای در فضای مجازی تحرکاتی داشته باشند که باید حتما این موضوع پیگیری شود و به کاندیداها تذکر داده شود تا از بروز این اتفاق‌ها پیشگیری شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان اظهار داشت: مبادا در کنار ایام الله دهه فجر و انتخابات این موضوع مورد غفلت قرار بگیرد، بنابراین نباید اجازه دهید که سودجویان به منابع طبیعی‌مان دسترسی داشته باشند و باید هوشیارانه عمل کنید.

وی در پایان با مورد خطاب قرار دادن مسئولان اداری استان خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه 15 بهمن ماه مدیران اجرایی، شهرداران، فرمانداران، معاونان استانداری در یک حرکت نمادین در مرقد امام رحمة الله علیه تجدید میثاق خواهند کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مجلس ، دولت ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار