کرمانشاه؛

افتتاح رسمی فن بازار کرمانشاه

رئیس فن بازار ملی ایران گفت: فن‌بازار به‌دنبال ایجاد ارتباط بین متقاضی فن‌آوری و دارنده فن‌آوری است.

افتتاح رسمی فن بازار کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اکبر قنبرنژاد در مراسم افتتاح رسمی فن بازار کرمانشاه  تصریح کرد: در کشور سه نهاد پارک‌های علم و فناوری، شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد دانشگاهی می‌توانند متولی راه‌اندازی فن بازار باشند که تاکنون شرکت شهرک های صنعتی از 14 استانی که صاحب فن بازار شده‌اند و فن بازار 10 استان راه‌اندازی کرده اند.

وی افزود: در استان کرمانشاه ابتدا پارک علم و فناوری متقاضی راه‌اندازی فن بازار بود، اما وقتی ظرفیت‌ها را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدم که پارک عضو موثر فن بازار کرمانشاه باشد و شرکت شهرک‌های صنعتی متولی راه‌اندازی آن شود.

قنبرنژاد اظهار داشت: فن‌بازار به‌دنبال ایجاد ارتباط بین متقاضی فن‌آوری و دارنده فن‌آوری است، همچنین قیمت‌گذاری بر روی طرح‌ها و ایده‌ها، اطلاع رسانی، مشاوره، لابی‌گری از خدماتی است که فن بازار به جامعه عرضه می‌کند.

وی اضافه کرد: اختراعات، طرح‌های صنعتی، علامت‌های تجاری و فن آوری‌ها از مواردی است که در فن بازار خرید و فروش می‌شوند و فن‌بازار در واقع شبکه بین ارائه دهنده دانش فنی و متقاضی آن و زنجیره خدمات مابین آنهاست.

این مقام مسئول اذعان داشت: صنعت، دولت، دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان از فن بازار سود می برند.

رییس فن بازار ملی ایران گفت: اکنون 14 استان کشور دارای فن بازار هستند و بزودی استانهای البرز و قزوین نیز دارای فن بازار خواهند شد و تعداد فن بازارهای ایران تا پایان امسال به 16 استان خواهد رسید.

وی افزود: پرتال فن بازار ایران در حال حاضر دارای 12 هزار رکورد و 13 هزار نفر کاربر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.