در ارتباط با کنفرانس سوریه در لندن؛

گفتگوی تلفنی نخست وزیر انگلیس با سران قطر و کانادا

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، گفتگویی تلفنی را با همتای کانادایی‌اش و امیر قطر در ارتباط با کنفرانس کمک کنندگان مالی به سوریه،انجام داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد کامرون در تماس‌های تلفنی جداگانه با "شیخ  تمیم بن حمد بین خلیفه ال ثانی" امیر قطر و"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا، در مورد آماده سازی کنفرانس کمک کنندگان مالی به سوریه که قرار است در چهارم فوریه در لندن برگزار شود، گفتگو کرد.

وی افزود: کامرون در گفت وگو با امیر قطر ضمن ابراز نگرانی از سرنوشت شهروندان قطری که اخیرا در عراق به گروگان گرفته شدند، در خصوص اهمیت پیشرفت سیاسی در سوریه گفتگو کرد.

این سخنگو خاطرنشان کرد هم امیر قطر و هم نخست وزیر کانادا در این زمینه با کامرون توافق داشتند که جامعه بین الملل سخاوتمندانه با وعده‌های داده شده در کنفرانس کمک مالی به سوریه برخورد کنند.

وی اضافه کرد امیر قطر و نخست وزیر کانادا همچنین در جریان تماس تلفنی شان با کامرون عنوان کردند که یک هیات مذاکره کننده به کنفرانس سوریه در لندن اعزام خواهند کرد.

کنفرانس چهارم فوریه به میزبانی انگلیس، آلمان، نروژ،کویت و سازمان ملل باهدف جمع آوری کمک های مالی به میلیون‌ها سوری آواره یا فقرزده براثر جنگ داخلی در این کشور برگزار می شود.

گفته می شود در حال حاضر تنها 3.3 میلیارد دلار از مبلغ 4 میلیارد دلار درخواستی جامعه بین المللی برای کمک به مردم سوریه جمع آوری شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار