سئول: پیونگ‌یانگ در صورت شليک موشک دوربرد، بهای سنگينی خواهد پرداخت

کره جنوبی ضمن طرح این ادعا که طرح کره شمالی برای پرتاب ماهواره، در واقع طرح شلیک موشک دوربرد است، به پیونگ‌یانگ در اینباره هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد طرح اعلام شده کره شمالی برای پرتاب ماهواره در واقع طرح شلیک موشک دوربرد است و به پیونگ یانگ هشدار داد «بهای سنگینی» خواهد پرداخت. 

دفتر ریاست جمهوری در سئول در بیانیه‌ای افزود: کره شمالی باید هرچه سریع‌تر این طرح را، که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می‌آید، لغو کند. 

کره شمالی روز سه شنبه به آژانس‌های وابسته به سازمان ملل متحد اطلاع داد قصد دارد بین هشتم تا بیست و پنجم فوریه طرحی را برای پرتاب ماهواره اجرا کند. 

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی آمده است: «خطری که از کره شمالی در خصوص شلیک موشک دوربرد صادر شده است، درحالی صورت می‌گیرد که عملا گفتگو درباره تحریم‌های شورای امنیت پس از چهارمین آزمایش هسته‌ای این کشور جریان دارد و چالشی مستقیم برای جامعه بین المللی است.» 

این بیانیه افزود: «ما به شدت هشدار می‌دهیم که شمال اگر به طرح شلیک موشک دوربرد اقدام کند بهای سنگینی خواهد پرداخت.» 
 
گزارش‌ها در خصوص این اقدام قریب الوقوع درخواستهای دوباره آمریکا را برای تشدید تحریم‌های سازمان ملل متحد به دنبال داشت که عملا درباره آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی جریان دارد. 
برخی مسئولان آمریکایی هفته گذشته پس از آنکه ماهواره‌ها فعالیتهایی را در محل آزمایش موشکی کره شمالی ثبت کردند گفته بودند احتمالا کره شمالی خود را برای فراهم کردن مقدمات آزمایش موشک دوربرد آماده می‌کند. 

آخرین باری که کره شمالی موشک دوربرد شلیک کرد دسامبر ۲۰۱۲ بود و در آن زمان اعلام کرد ماهواره مخابراتی به مدار زمین پرتاب کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار