اهواز؛

بازپس گیری مناطق حفاظت شده از زمین خواران

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان؛ 100 هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده استان از دست زمین خواران پس گرفته شد و 24 نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده گفت: در سال پرونده تصرف غیرمجاز حدود 50 هکتار از مناطق حفاظت شده در مراجع قضایی در دست پیگیری می باشد که هنوز رای نهایی صادر نشده است.

وی به ارزش های منطقه 'منگشت' شهرستان ایذه اشاره کرد و افزود: پیگیری برای زیر پوشش قرار دادن این منطقه و تبدیل به منطقه 'شکار ممنوع' و پس از آن منطقه حفاظت شده در حال انجام می باشد.

لاهیجان زاده درباره نبود اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان باغملک نیز اظهار کرد: کارکنان این اداره تعیین شده اما زمین برای ساخت آن هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل امور شهری استانداری خوزستان قرار است مشکل زمین زباله شهر ایذه حل شود و یک محل مناسب برای دفع زباله این شهر اختصاص یابد.

فرماندار ایذه نیز در این آیین از تعیین محدوده تالاب میانگران خبر داد و گفت: محدوده تالاب میانگران 1 هزار و 200 هکتار برآورد شده است.

آقاجان علیخانی پوروی بیان داشت: بخش هایی از این تالاب به دلیل کاهش بارندگی خشک شده اما با خاکریزی محدوده تالاب سعی داریم آن را حفاظت کنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.