قزوین ؛

طرح جنگل‌کاری بوستان ملی باراجین قزوین اجرا می‌شود

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین گفت: در راستای تقویت پوشش گیاهی منطقه و زیباسازی بوستان ملی باراجین، طرح جنگل‌کاری این بوستان با گاشت ۳۰۰۰ بلوط انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛علیرضا منجم افزود : در راستای افزایش سرانه فضای سبز و نیز زیباسازی بوستان ملی باراجین و جذب بیشتر گردشگر، طرح جنگل‌کاری این بوستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد حامی محیط زیست در این طرح افزود: این اقدام به‌زودی در شهر قزوین تحت عنوان "ارمغان زاگرس به البرز" با مشارکت انجمن‌های حامیان محیط زیست انجام می‌شود که گامی مهم در راستای توسعه فضای سبز استان قزوین است.

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین تصریح کرد: بوستان باراجین یکی از بوستان‌های بزرگ کشور و در نوع خود منحصر به فرد است که تمام تلاش شهرداری قزوین بر این است که این بوستان در کشور پیشتاز بوده و بتوان از این بوستان در راستای جذب گردشگر به این استان استفاده کرد.

منجم با اشاره به وجود دهکده حیات طبیعت در این بوستان خاطرنشان کرد: وجود دهکده طبیعت در این بوستان نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های مهمی است که با تقویت گونه‌های جانوری موجود در آن جزو برترین‌های کشور می‌شود.

وی این بوستان را حاصل خدمات و زحمات چندین ساله مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: شهرداری تمام تلاش خود را می‌کند تا شهر قزوین به عنوان شهر نمونه گردشگری در کشور معرفی شود.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.