کلاس آموزشی برای Siri ،Cortana و Google برگزار کنید + آموزش

شما می توانید با برگزار کردن کلاس آموزشی برای Siri ،Cortana و Google به آن ها اجازه دهید تا شما را بهتر درک کنند و با شما هر طوری که دوست دارید حرف بزنند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، هیچ دو نفری در دنیا یکسان نیستند. آموزش لهجه ها و نحوه تلفظ کلمات هم از جمله این تفاوت ها هستند که سامانه های مبتنی بر تشخیص صدا چون Siri، Cortana و Google Voice را به اشتباه می اندازد. به همین جهت بهترین راه برای بهبود استفاده از این سیستم ها، آموختن نوع صدا و لهجه ای است که از آن استفاده می کنید.

کلاس آموزشی برای Siri ،Cortana و Google برگزار کنید + آموزش

به طور سنتی، سیستم های بسیار قدیمی تنها با شنیدن و آموزش دیدن می توانستند گفته های شما را متوجه شوند. حال دستیاران مدرن و امروزی برای این طراحی شده اند که با هر سختی مبارزه کنند و فقط کار کنند، حال شما می توانید به آن ها اجازه دهید تا شما را بهتر درک کنند و با شما حرف بزنند.


آموزش Cortana


Siri در iOS 9


کلاس آموزشی برای Siri ،Cortana و Google برگزار کنید + آموزش


اپل در ورژن جدید iOS، چند تکنیک برای تمرین سیری قرار داد. در این بخش، می توانید ویژگی Hey Siri را فعال نموده و به گفت و گو با سیری بپردازید. سپس چند تمرین صوتی خواهید داشت و سیری به شما گوش خواهد کرد.

در اکثر آیفون ها، این قابلیت تنها زمانی کارآمد است که صفحه نمایش روشن باشد یا به برق متصل باشد. اما در iPhone 6s می توانید "Hey Siri” را بگویید تا حتی در زمان خاموشی صفحه نیز یک جستجوی صوتی داشته باشید.

برای فعال سازی این ویژگی، نرم افزار تنظیمات را باز نموده و به General بروید. Siri را تپ کنید و Hey Siri را فعال نمایید، اکنون زمان آموزش به سیری است.

سیری از شما می خواهد تا جملاتی مانند Hey Siri,how’ the weather today,Hey Siri It’s me و غیره را تلفظ نمایید تا در عمکلردش یک سری تغییرات بهینه به وجود آید.


Cortana در Windows 10

کلاس آموزشی برای Siri ،Cortana و Google برگزار کنید + آموزش

کورتانا نیز یک دستیار صوتی برای ویندوز ۱۰ است که می تواند در بسیاری از کار ها، به ما کمک کند. کورتانا یک ویژگی تمرین صدا به همراه دارد که به درک صدای شما کمک می کند. درست مانند گوگل، کورتانا نیز صدای شما را به سرور هایش آپلود می کند تا در طول زمان با مقایسه هایی که انجام می دهد توانایی های خود را نیز افزایش دهد. این یکی از شرایطی است که می پذیرید و در صورتی که آن را نپذیرید، کورتانا سخت تر تشخیص خواهد داد.

برای شروع تمرین به کورتانا، نوار Cortana در تسکبار را لمس یا کلیک کنید. آیکن Notebook در سمت چپ را باز کنید و Settings را انتخاب کنید. Let Cortana respond را فعال نمایید تا Cortana به گزینه Hey Cortana پاسخ دهد، سپس بر روی Learn my voice کلیک نمایید.

Cortana اکنون با پرسش، و درخواست چند عبارت از شما، نحوه شناسایی صدا را تغییر و بهبود خواهد داد.


Google در اندروید، کروم و …

کلاس آموزشی برای Siri ،Cortana و Google برگزار کنید + آموزش

گوگل به طور ویژه تمرین خاصی را شامل نمی شود. با این حال، برخی سازندگان این ویژگی را پیشنهاد می دهند. برای مثال برنامه Moto Voice در Motorola به شما امکان تمرین گوگل voice را با گفتن چند عبارت بهبود می دهد. این اتفاق اولین باری که اپ moto voice را باز می کنید رخ می دهد.

در عوض، گوگل (همانطور که به آن اشاره کردیم)، تمامی جستجو های صوتی، عملیات صوتی و دیکته های صوتی را تهیه کرده و آن ها را نگه می دارد. این ویژگی Voice and Audio Activity که به اکانت گوگل تان مهر و موم شده است، در تمامی پلتفرم ها و حتی کروم امکان انجام این را دارد. شما می توانید هر زمان آن را پاک یا متوقف کنید اما فعال بودن این گزینه به معنای تشخیص بهتر صدا می باشد.
برای انتخاب متوقف کردن و یا ادامه دادن به این شیوه می توانید از برگه Activity controls در نرم افزار گوگل ستینگز استفاده نمایید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار