ساری؛

فناوری پولساز در راه مازندران

شرکت های خصوصی فناوری و ارتباطات در مازندران قرارداد 700 میلیاردتومانی بستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، استاندار مازندران در حاشیه نخستین جشنواره ملی هوانوردی که در مرکز علمی کاربردی سیمرغ گفت:در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات قراردادهای خوبی با شرکت‌های خصوصی بستیم که حجم آنها بیش از 700 میلیارد تومان است.

ربیع فلاح از راه اندازی خدمات موبایلی بزودی در مازندران خبرداد وافزود: توسعه دولت الکترونیک و اصلاح ساختار ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ما بسیار حائز اهمیت است، لذا باید از فناوری‎های نو در افزایش خدمات تولید و اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

وی ‌هزار و 200 مرکز علمی و آموزشی کاربردی در مازندران را یک فرصت برای استان محسوب می‎شود گفت: دانشگاه‌های ما که روزگاری در مقوله آموزش حرکت می‎کردند، امروز در اقتصاد کشور نقش مهمی را دارند و پس از پژوهش‎محوری اکنون در مسیر کاربردی شدن قرار گرفته‌اند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بعد از انقلاب همواره در بخش هوانوردی با تحریم‌های شدید مواجه بودیم، گفت: با قراردادی که پس از تحریم برای ورود هواپیما بسته شده است، فرصت خوبی برای اشتغال‌زایی بوده که باید از همین کارگاه‌های آموزشی و متخصصان داخلی استفاده کنیم.

ربیع فلاح با اشاره به این که استعدادهای فراوانی در بخش هوانوردی از خطه مازندران برخاسته‌اند و این ظرفیت در استان وجود دارد،افزود:افراد باید شناسایی و به‌صورت هدفمند پرورش داده شوند و باید از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در این زمینه نیز نهایت بهره را ببریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.