شکل واقعی از جشنواره فجر را ندیدم

اگر هیات انتخاب دیگری بود، قطعا با سلیقه بهتری فیلم‌ها را برای جشنواره امسال انتخاب می‌کردند.

مسعود اطیابی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کیفیت فیلم‌هایی که دیده و انتظارش از جشنواره فیلم فجر امسال گفت: با وجود سه فیلمی که تا به امروز دیدم و دیدن بیشتر فیلم‌هایی که انتخاب نشدند، توقعم از هیئت انتخاب بیشتر بود. به هر حال سلیقه در این جور مواقع حکم می‌کند؛ اما به نظرم اگر هیئت انتخاب دیگری بود قطعا با سلیقه بهتری فیلم‌ها را انتخاب می‌کرد.

وی در مورد تقلید کورکورانه در سینمای ایران عنوان کرد: مهم نیست که تقلید وجود داشته باشد، مهم این است که در جشنواره شاهد نمونه های مختلفی از فیلم‌ها باشیم. جشنواره به شکلی که الان در حال برگزاری است، ای کاش ویترین کامل‌ترین داشت. چون در حال حاضر شکل واقعی جشنواره نداریم.

اطیابی عنوان کرد: بد نبود در بخش مرور تمام سینمای ایران همه تولیدات آن وجود داشته باشد، تا بتوانیم ارزیابی دقیق‌تری نسبت به آثار برای اکران داشته باشیم. در نتیجه سینماداران نیز می‌توانستند در این ویترین با تهیه‌کننده‌ها تعاملات بهتری را انجام دهند.

اطیابی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: شکل فعلی نه جشنواره است نه نیست. من به شخصه و در واقع شکل جشنواره واقعی را در آن ندیدم.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار