دو ضعف مانوری هلال احمر ایران

عدم وجود چک‌لیست‌های استاندارد در ثبت مستندات حوادث طبیعی و همچنین عدم استفاده مناسب از توان سیستم‌های ارتباطی جمعیت هلال‌احمر در مانورها، از مهمترین نقاط ضعف به حساب می‌آید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، جلسه هم‌اندیشی و تحلیل مانور عملیاتی و دورمیزی زمین‌لرزه فرضی تهران با حضور رئیس و جمعی از مدیران سازمان امداد و نجات و معاونین امداد و نجات استان‌های معین تهران برگزار شد. در این جلسه که با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف مانور عملیاتی و دورمیزی زمین‌لرزه فرضی تهران که در تاریخ 14 آبان امسال برگزار شد، ناصر چرخ‌ساز، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اهداف برگزاری این مانور را تشریح کرده و معاونین امداد و نجات استان‌های تهران، مازندران، البرز، قزوین، سمنان، مرکزی و قم با نگاهی کارشناسی به بررسی کیفیت و نحوه برگزاری این مانور پرداختند. 
واقعی بودن شرایط برگزاری مانور، فراخوانی اعضاء کارگروه امداد و نجات در مرکز کنترل و هماهنگی استان‌های کشور با بهره‌گیری از تکنولوژی ویدئو کنفرانس و تقویت تدابیر مدیریتی در سطح شهرستان‌های استان از مهمترین نقاط قوت و عدم هماهنگی در ایجاد ارتباط بین امدادگران و اعضاء جوانان و داوطلبان در حوادث طبیعی، عدم وجود چک‌لیست‌های استاندارد در ثبت مستندات حوادث طبیعی و عدم استفاده مناسب از توان سیستم‌های ارتباطی جمعیت هلال‌احمر در مانورها، از مهمترین نقاط ضعفی بود که نمایندگان استانی در این جلسه به آنها اشاره کردند. 
در این جلسه مرتضی مرادی‌پور، مشاور رئیس سازمان امداد و نجات به ارائه گزارشی از برآورد ارائه شده از سوی تیم‌های اعزامی ارزیاب سازمان امداد و نجات به نقاط مورد نظر پرداخته و از نحوه عملکرد هر کدام از استان‌ها در قالب نمودارهای گوناگون پرداخت. 
همچنین مرتضی سلیمی، قائم مقام سازمان امداد و نجات نیز در این جلسه با جمع‌بندی و مثبت ارزیابی کردن برگزاری این مانورها ابراز امیدواری کرد تا تعدد و کیفیت این مانورها چراغ راهی برای روشن کردن مسیر امداد و نجات در سوانح و بلایا در سطح کشور باشد.
 منبع:تسنیم
انتهای پیام/
برچسب ها: هلال احمر ، مانور ، بلایا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار