در سال 2015؛

قتل 64 درصد روزنامه نگاران درکشورهای در صلح روی داد

رئیس روزنامه نگاران بدون مرز اسپانیا گزارش داد که قتل 64درصد روزنامه نگارانی که درسال 2015 کشته شدند، در کشورهای بدون جنگ روی داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری افه، "مالن آزنارز،" رئیس روزنامه نگاران بدون مرز اسپانیا، اعلام کرد این برای نخستین بار است که شمار روزنامه نگارانی که درکشورهای به اصطلاح درصلح کشته شدند، بیش از شمار آنها در کشورهای درگیر جنگ و تنش‌ها است.

وی با اشاره به گزارش سالانه آزادی مطبوعات سازمان روزنامه نگاران بدون مرز، افزود : 63 روزنامه نگار در سال 2015 کشته شدند ، 317 نفر از جمله 162 کاربر اینترنتی زندانی و54 نفر نیز به گروگان گرفته شدند.

آزنارز خاطرنشان کرد که کشتار روزنامه نگاران هفته نامه شارلی ابدو به معکوس شدن روند قتل روزنامه نگاران در مناطق جنگی کمک کرد.

رئیس سازمان تصریح کرد علاوه بر این 63 روزنامه نگار، بیش از40 نفر دیگر نیز کشته شدند اما دلیل مرگ آنها مشخص نشده است.

وی اظهارداشت: از54 روزنامه نگاری که در پایان سال گذشته در گروگان داعش ، جبهه النصره و القاعده به سر می بردند ، 26 نفر از آنها در سوریه و 10 نفر در عراق و بقیه در جاهای دیگر بودند.

وی همچنین یادآور شد 3 روزنامه نگار اسپانیایی که از ماه ژوییه در حلب به گروگان گرفته شدند، هنوز در اسارت تروریست‌ها هستند.

آزنارز گفت : تروریسم همچنین بهانه خوبی برای محدود کردن آزادی اطلاعات در کشورهای به اصطلاح بدون درگیری نظیر مصر که 22 روزنامه نگار در حبس دارد، هستند و این کشور پس از چین دومین زندان بزرگ جهان برای روزنامه نگاران است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار