آبادان؛

معضلی به نام پارکبان‌ ها

پارکبان ها در محلات مختلف ابادان رانندگان خودروها را کلافه کرده اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛این روزها در هر کوچه و خیابان حتی در پس کوچه و باریکه‌ایی پارکبان‌ها يي به چشم مي خورند كه با قرق كردن منطقه اي/ از صاحبان خودرو ها براي پارك كردن ماشينشان / مبالغي پول دريافت مي كنند.

و كساني كه صاحب خودرو هستند به هر كوچه و خياباني كه ميروند پاركباني را قبض در دست مشاهده ميكنند .

پارکبان‌هایی که فعالیت آنها بنا به گفته مسئولان شهری زیرنظر هیچ نهاد و یا ارگان نظارتی نيست و البته همین مسئولان متفق‌القول هستند که نحوه فعالیت این پارکبان‌ها کاملاً غیرقانونی است.

احمد رحیمی 42 ساله ساکن منطقه امیری آبادان در اين مورد گفت: تمام کوچه پس کوچه‌های منطقه امیری را پارک‌بان‌ها احاطه کرده‌اند وبرای پارک کردن خودرو شخصی‌ام روبه‌روی درب منزل نیز باید به پارکبان‌ها پول بدهم اگر به انها پول ندهم به دلیل عدم پرداخت 500 تومان احتمال دارد به خودروی من آسيب برسانند.

این شهروند آبادانی همچنين افزود: با وجود اینکه تاکنون در این مورد شکایت‌های متعددی به شهرداری کرده‌ایم اما تاکنون هیچ برخوردی با اینگونه افراد نشده است .

وی افزود: منزل ما پارکینگ ندارد به همین دلیل برای پارک خودرو‌ درب منزلم هر روز با پارکبان‌ها دچار مشکل می‌شوم و نمی‌دانم این موضوع تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد

رحیمی با گلایه‌مندی از شهرداری گفت: امیدوارم مسئولان شهری به‌ویژه شهردار هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این معضل ناتمام در شهرستان اقدام کنند تا شهروندان بیش از این در پارک خودروی خود در محله و محدوده سکونتشان دچار مشکل نشوند.

زهرا ریاحی شهروند اباداني نیز در خصوص این معضل دیرینه در شهرستان گفت: وجود پارکبان‌ها در هر گوشه و کنار این شهر به ویژه در معابر و مناطق پر تردد واقعاً همه مردم را کلافه کرده است.

ریاحی همچنین گفت: اگر مخالف خواست پارکبان‌ها پولی پرداخت نکنیم اجازه پارک خودرویمان را نمی‌دهند و مجبوریم به منطقه‌ای دیگر رفته و به پارکبانی دیگر هزینه پارک بپردازیم.

یکی ازپاركبان ها ‌ در مرکز شهر که مامور یکی از خیابان‌ها است می‌گوید: ما زیر نظر هیچ نهادی نیستیم اما چکار کنیم باید به یک طریقی در این شهر نان خورد.

وی گفت: من یک کارگرم كه از 500 تومان دریافتی تنها 100 تومان عاید من می‌شود و مابقی انرا صاحب كار می‌برد.

وی افزود: صاحب كار ماچون می‌داند این کار غیر قانونی است به ما گفته است كه در مقابل برخی افرادی که اعتراض می‌کنند سریع کوتاه بیاییم و از آنها هزینه نگیریم.

وی گفت: امیدوارم ما زیر نظر شهرداری قرار بگیریم و از بیمه هم بهره‌مند شویم حداقل خیالمان از ادامه کارمان راحت‌ خواهد بود.

وی افزود: صاحب کار ما با همه ارتباط دارد و نمی‌گذارد کسی جلوی کارش را بگیرد که اگر اینطور نبود الان بیش از 7 یا 8 سال است که دارد فعالیت می‌کند چرا کسی توی شهر جلوی او را نگرفته است.

شهردار ابادان در مورد معضل پارکبان‌ها در شهر گفت: من با فعالیت پارکبان‌ها به شیوه کنونی کاملاً مخالف هستم.

محمودرضا شیرازی افزود: به صراحت می‌گویم شهرداری مجوز هیچ پارکبانی را صادر نکرده است و البته سازمان تاکسیرانی در این راستا متولی است و اگر بخواهد به پارکبانی اجازه کار و فعالیت بدهد باید با ما هماهنگ کند.

شهردار آبادان همچنين گفت: این معضل با وجود پیگیری‌های قضایی همچنان برقرار است و موجبات نارضایتی بسیاری از شهروندان را فراهم آورده است. در حال حاضر سازمان تاکسیرانی در حال برنامه‌ریزی است که پارکباني را در نقاطی از شهر که ضرورت دارد به مزایده گذاشته و آنهایی که مستعد و آماده هستند در آن شرکت کرده و اقدام به فعالیت قانونی می‌کنند.

شیرازی گفت: هم واحد حقوقی شهرداری و هم واحد حقوقی سازمان تاکسیرانی هر دو اقدام قضایی نسبت به پارکبان‌های سطح شهرستان کرده اند که اکنون مراحل آن در دادگاه در حال پیگیری است.

فرمانده انتظامی آبادان نیز در مورد نحوه نظارت بر پارکبان‌های این شهر گفت: نیروی انتظامی تنها وظیفه نظارت بر کار پارکینگ‌ها و پارکبان‌ها را در شهربر عهده دارد.

سرهنگ کهیایی افزود: شرکت‌های محافظتی ـ مراقبتی در راستای ارائه خدمات پارکینگی وجود دارند که زیر نظر مؤسسه انتظام و پلیس پیشگیری استان خوزستان کار خود را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه احداث پارکینگ یکی از اموری است که با همت و تعامل شهرداری یا بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: بر این اساس پارکبان‌ها زیر نظر مستقیم شهرداری بوده و مسئولیت آنها به عهده این ارگان است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان نیز در این زمینه گفت: در نظر داریم همه پارکبان‌های سطح شهر را جمع‌آوری کنیم.

عبدالحسین مکوندی افزود: پیش از این هر پارکبان، گوشه‌ای از شهر را در اختیار گرفته و بنا به گفته خودشان مجوز را از نیروی انتظامی، دادستانی و فلان ارگان گرفته و با بهانه کردن این عذر، درآمدهای هنگفتی به جیب می‌زدند اما امروز در سطح شهرستان درصدد حذف کامل معضل پارکبانی در آبادان هستیم.

گرچه بسياري از مسئولان از غير قانوني بودن فعاليت پاركبان ها و برخورد با انان صحبت مي كنند اما همچنان پاركبان ها در اكثريت كوچه و خيابانهاي شهر ازادانه فعاليت دارند و شهر را به تصرف خود دراورده اند .

هر صاحب خودرويي كه بخواهد در طول روز به چند منطقه شهر سر بزند بايد روزانه چندين هزار توان را به پاركبان ها بدهد. در واقع صاحبان خودرو نه به خاطر جلوگيري از سرقت ماشينشان بلكه به خاطر جلوگيري از اسيب رساندن پاركبان ها به خودرويشان به انها پول/يا به قول يكي از رانند خودرو/ باج ميدهند .

انتهای پیام/ز

برچسب ها: آبادان ، پارکبان ، خودرو ، معضل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.