بجنورد؛

آمادگی سرمایه گذار سوئیسی در بخش انرژی خورشیدی

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان‌شمالی از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار سوئیسی برای ایجاد 250 مگاوات انرژی خورشیدی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، علیرضا صبوری افزود: در صورت مبادله قرارداد بین این سرمایه‌گذار با سازمان انرژی‌های نو، این شرکت خارجی متعهد خواهد شد که طی 18 ماه نیروگاه و زیرساخت‌های لازم را در این استان فراهم کند.

وی اظهار داشت: این سرمایه‌گذارخارجی قرار است100 مگاوات انرژی خورشیدی را در جاجرم، 50 مگاوات در بجنورد، 50 مگاوات در اسفراین و 50 مگاوات نیز در شیروان تولید کند.

صبوری با بیان اینکه سرمایه لازم برای اجرای این طرح به صورت کامل توسط این سرمایه گذار تامین می‌شود، گفت: آورده این سرمایه گذار هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: در چهار نقطه خراسان شمالی زمین‌هایی به صورت اجاره 20 ساله به منظور ساخت این نیروگاه‌ها در اختیار سرمایه‌گذار قرار می گیرد.

وی میزان اوج مصرف برق در این استان را در بخش‌های مختلف توسط مشترکان، بخش کشاورزی و صنعت 250 مگاوات بیان کرد و گفت: با راه‌اندازی این نیروگاه‌های خورشیدی برق مورد نیاز خراسان شمالی از این طریق تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق خراسان‌شمالی افزود: با تولید 250 مگاوات انرژی خورشیدی در استان، خراسان‌شمالی استانی پیش رو در تولید انرژی‌های تجدید شونده خواهد شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.