قزوین ؛

تولید 15 هزار اصل نهال از گونه‌های مختلف گیاهی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: گونه‌های بادام تلخ، سنجد، سماق، آلو جنگلی از سوی زنان روستاهای توابع شهرستان آبیک، اردبیلک، روستای کاکوهستان از توابع رودبار شهرستان قزوین تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛علی‌اکبر اسداللهی افزود: بخشی از ظرفیت‌های استان قزوین در توانایی، آمادگی و هنر روستائیان تعریف می‌شود؛ فعالیت آنان در بخش‌های مختلف کشاورزی و تولید محصولات مختلف، هم‌افزایی در بخش اقتصاد مقاومتی با دستاوردهای کشاورزی بیانگر این ظرفیت‌ها و توانایی‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ادامه داد: زنان روستایی به عنوان بخشی از جامعه، نقش مهمی در بهبود چرخه اقتصادی بر عهده دارند که بسیاری از این افراد علاوه بر تربیت و پرورش فرزندان، در انجام فعالیت‌های کشاورزی نیز حضور دارند.

وی اضافه کرد: حمایت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از روستائیان به ویژه زنان روستایی، در راستای توانمندسازی افراد است که با توانمند شدن این افراد، سهم تولیدات کشاورزی و منابع طبیعی در سطح کشوری و استانی افزایش می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین عنوان کرد: بسیاری از نیازهای کشور در بخش مواد غذایی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و استفاده از ظرفیت‌های روستائیان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ت



برچسب ها: تولید ، نهال ، گیاهی ، روستا ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.