ولایتی: تهران و مسکو قراردادهایی به ارزش 40 میلیارد دلار امضا می‌کنند/ فروش نفت خام را به روسیه بررسی می‌کنیم

مشاور عالی مقام معظم رهبری اعلام کرد ایران و روسیه، قراردادها در زمینه مهندسی نیروگاه‌های اتمی و پروژه‌های ریلی امضا می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرس تی وی اعلام کرد: منابع خبری روسیه به نقل از علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل گزارش دادند، تهران و مسکو قراردادهایی به ارزش 40 میلیارد دلار امضا می‌کنند.

خبرگزاری‌های روسیه گزارش دادند، این قراردادها در زمینه مهندسی نیروگاه‌های اتمی و پروژه‌های ریلی خواهد بود.

ولایتی که در چند روز گذشته برای دیدار با مقامات عالی رتبه روسیه در مسکو به سر برد، گفت وی درباره برخی از این پروژه‌ها با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفتگو کرده است.

وی گفت تهران به دریافت وام از مسکو برای اجرای پروژه‌های ریلی و مهندسی نیروگاه‌های اتمی علاقمند است.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از ولایتی گزارش داد: «این قراردادها آماده اجرا هستند.»

ولایتی در جمع خبرنگاران گفت: «در ماه‌های گذشته و در خلال چندین دیدار رسمی، قراردادهایی به ارزش حدود 40 میلیارد دلار آماده شده است. این قراردادها آماده اجرا هستند. این قراردادها تنها در انتظار تامین مالی از طرف روسیه است و خلال دیدارمان با پوتین، دو طرف بار دیگر اطمینان دادند که این قراردادها اجرایی خواهد شد.»

وی همچنین اعلام کرد: ایران در خصوص احتمال فروش نفت خام به شرکت "روس‌نفت" روسیه گفتگو کرده است. 

مشاور عالی مقام معظم رهبری که به دعوت موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه به این کشور سفر کرده است، علاوه بر شرکت در کنفرانس همکاری‌های ایران و روسیه در شرایط نوین ژئوپولتیک، با مقامات عالی این کشور از جمله ولادیمیر پوتین و همچنین دستیار ارشد رییس جمهور، نماینده ویژه رئیس جمهور، دبیر شورای امنیت ملی، رئیس و اعضای کمیته بین الملل دوما و برخی دیگر از مقامات دیدار و در خصوص روابط دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی به تبادل نظر پرداخته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
خیلی به روسیه نزدیک شدیم .مواظب باشد آقایون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
چراازقرار دادهای ساخت مشترک هواپیماباشرکتهای معتبر روسی که نسل جدیدهواپیماها مانند su130،su100وmc21را با مشارکت کمپانیهای معتبر اروپایی طراحی کرده اند دیگر خبری نیست .فقط با این نوع قرار دادها صنایع هوایی ایران یک گام مهم به جلو میرود،نه با خرید صرف هواپیمااز ایرباس یا ATR
آخرین اخبار