عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: امروز تکیه دانش پزشکی براساس دانش تولید داخل است و رشد سلول‌های بنیادی و سیستم دانش بنیان جزوی از این دستاوردها است.

دکتر یداله سهرابی عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با ابراز خرسندی نسبت به اینکه امروز تکیه حوزه پزشکی براساس دانش تولید داخل است، اظهار داشت: رشد سلول‌های بنیادی و سیستم دانش بنیان جزوی از این دستاوردها است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توانستیم پزشکان خارجی (هندی، بنگلادشی و کشورهای خاور دور) را از کشور حذف کنیم، گفت: این مهم موجب شد نه تنها سیستمی دانش محور را برای کشور داشته باشیم بلکه امروز می‌توانیم پزشکان را برای کشورهای دیگر صادر کنیم که این امر دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی حرف‌ها برای گفتن داریم و سه تن از بزرگترین چهره‌های علمی دنیا در حوزه داروسازی کشورمان قرار دارند.

سهرابی با اشاره به وجود 80 کارخانه داروسازی در کشور عنوان کرد: امروز بیش از 90 درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود که همه از تحصیل کرده‌ها و جوانان ایرانی هستند که مورد حمایت و پشتیانی قرار دارند و این امر یکی از مهمترین دستاوردهایی است که پس از انقلاب اسلامی به دست آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار