زنجان

برند حلقه مفقوده فرش زنجان

مدیر اداره فرش صنعت و تجارت استان زنجان میگوید:فرش زنجان با همه ذکر خیرهایش ، برند ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سید محس جعفری برآن است: برخوردار نبودن از برند بومی موجب شده است ماحصل دسترنج هنرمندان زنجانی به نام سایر استانها در بازار های داخلی و خارجی فروخته شود.

وی بااعلام اینکه امسال طی 10 ماه ۸ میلیون دلار فرش از گمرک زنجان به بازارهای جهانی صادر شده است گفت این وضعیت مطلوب نیست چرا که اگر این آمار با مدت مشابه پارسال مقایسه شود ازکاهش پنج در صدی حکایت دارد.

مدیر اداره فرش صنعت و تجارت استان زنجان گفت :با اینکه حدود 63 هزار هنرمند در استان زنجان به فعالیت فرش بافی و قالیبافی مشغولند اما این استان صادرکننده متخصص بومی در زمینه فرش ندارد.

جعفری افزود: این مشکل موجب شده است آمار فرش زنجان که از مبادی گمرکی صادر میشود دقیق نباشد زیرا تجار و بازرگانان سایر استان‌ها بخشی از فرشهای بافته شده این استان راخریداری و به نام غیر از زنجان صادر می‌کنند.

به گفته این مسوول: ژاپن، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس مشتریان پرو پا قرص فرش‌های ابریشم زنجان هستند فرشهای پشمی نیز در بین ملل ، لبنانی، کاناداییی، استرالیایی، مردم آفریقای جنوبی و سایر کشورهای عربی محبوبیت و خواهان نیادی دارد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: فرش ، برند ، صادرات ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.