مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی از اعلام آمادگی معاونت علمی برای حمایت از کسب و کار فناورانه در زمینه‌ی پسماند خبر داد.

اسماعیل قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو  با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده است تا از کسب و کار فناورانه در زمینه پسماند حمایت کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات فعلی کشور پسماند و بازیافت آن است و روزانه 6 تا 10 هزار تن زباله خانگی، صنعتی و ویژه در کشور تولید می‌شود که مدیریت این مهم نیاز به برنامه ریزی همه جانبه و همکاری تمام دستگاه‌ها دارد.

قادری فر بیان کرد: در زمینه‌ی مدیریت پسماند دو چالش فنی و اجرایی وجود دارد در این زمینه فناوری‌های روز دنیا وارد کشور نشده است و دانش فنی به روز را در خصوص مدیریت پسماند نداریم و شاید با ادامه‌ی این روند 5 تا 10 سال آینده با خطر بزرگی در حوزه محیط زیست روبرو شویم.

وی با اشاره به مدیریت پسماند تصریح کرد: می‌توانیم از فرصت ایجاد شده در پسا تحریم برای واردات و خرید فناوری به داخل کشور استفاده کنیم اگر یک شرکت دانش بنیان توان این را داشته باشد که بتواند در قالب یک همراه با شرکت‌های خارجی در خصوص فناوری مدیریت پسماند همکاری کند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آن حمایت می‌کند.

مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی خاطر نشان کرد: موضوع مدیریت پسماند در کشور یک پدیده‌ی اجتماعی است و اگر بخواهیم به پسماند به عنوان طلای کثیف و یک منبع درآمد نگاه کنیم باید به فرهنگ سازی توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار