کرمانشاه؛

تولید 4000 تن عسل در استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای تولید چهار هزار تن عسل در استان تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بهرام خانی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر تولید عسل دهمین استان کشور است، تعداد زنبورستان‌های استان کرمانشاه را 2671 زنبورستان عنوان کرد و گفت: در استان کرمانشاه 2860 نفر در بخش زنبورداری اشتغال دارند.

خانی با بیان اینکه بر اساس سرشماری صورت گرفته استان کرمانشاه 215 هزار و 951 کلنی زنبور عسل فعال دارد، میزان تولید عسلاستان در سال جاری را 2312 تناعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه 92 درصد کلنی‌های زنبور عسل استان کرمانشاه در پنج شهرستان فعال هستند، گفت: شهرستان صحنه با تولید 808 تن بیشترین عسل را در استان کرمانشاه تولید می‌کند.

خانی افزود: کنگاور، کرمانشاه، روانسر و هرسین نیزبه ترتیب با تولید 774 تن، 306 تن، 124 تن و 110 تن در رده‌های بعدی تولید عسل استان قرار دارند.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه 100 درصد کلنی‌های زنبور عسلاستان مدرن هستند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه‌های توسعه تولید عسلدر استان داشت و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته میزان تولید عسل در استان کرمانشاه تا پایان برنامه ششم توسعه باید از رقم 2312 تن کنونی به چهار هزارتن برسد که دستیابی به این مهم مستلزم افزایش تعداد کندوها و افزایش بهره وری زنبورستان‌ها است.

خانی با اشاره به برنامه‌های سازمان در خصوص راه‌اندازی واحدهای پرورش ملکه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امسال یک واحد پرورش ملکه با همت بخش خصوصی و با همکاری ارتش در تنگه کنشت شروع بکار کرد که با راه‌اندازی این واحد امسال بیش از پنج تا شش هزار ملکه وارد بازار شد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، عسل ، تن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.