در نشست خبری «امکان مینا» مطرح شد؛

میلاد کی‌مرام به اهالی رسانه گل داد / «امکان مینا» فیلمی متظاهرانه نیست

«امکان مینا» نیز از آن فیلم‌هایی است که نگاهی متفاوت به قصه‌ای خاص دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری فیلم «امکان مینا» در کاخ جشنواره با حضور عوامل فیلم و اهالی رسانه برگزار شد.
 
در ابتدا کمال تبریزی کارگردان فیلم گفت: ساخت کارهای خاص نو و متفاوت را همیشه در دستور کار قرار داشتم. «امکان مینا» نیز از آن فیلم‌هایی است که نگاهی متفاوت به قصه‌ای خاص دارد.
 
وی افزود: اصلی‌ترین دغدغه برای ساخت این فیلم جریان‌های سیاسی است و بازتاب آن در خانواده‌های آن دوره بود چیزی که نمونه آن را در گروه داعش شاهد هستیم. زمانی که ایده‌ فیلم را منوچهر محمدی مطرح کرد انگیزه‌ای به من داد که بحران‌های دهه شصت را یادآوری کند. این را باید همه مردم جهان بدانند که ما بحران هایی مانند داعش را در دهه شصت تجربه کردیم اگر امنیتی که این روزها در کشور ما نسبت به دیگر کشورها وجود دارد به خاطر تجربه‌ای است که سی سال گذشته پیش رو داشتیم پس لازم دانستم این موضوع را در قالب فیلم با ساختار و فرم محتوایی خاص ارائه دهم.
 
تبریزی در خصوص کیفیت جشنواره امسال عنوان کرد: احساس می‌کنم امسال در جشنواره با مجموعه‌هایی متفاوت روبرو هستیم این دستاورد خوبی برای سینما ایران است و فکر می‌کنم که منتقدان و اهالی رسانه باید بیشتر به قضیه بپردازند و حتی دامن بزنند چون کمتر دوره‌ای با تنوع نگاه این چنینی روبرو باشیم. باید سعی کنیم این تنوع را حفظ کرده و فقط جریان خاصی را به سینما تحمیل نکنیم.
 
وی افزود: سینماداران ما باید توجه داشته باشند نوگرایی را در ساخت فیلم‌های مد نظر قرار دهند تا سینما زنده بماند تک صدایی و یک سویه‌نگری که در سیاست وجود ندارد نباید در سینما رخنه پیدا کند.
 
منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم عنوان کرد: دهه شصتی که در فیلم «امکان مینا» به آن پرداختیم برای من حس نوستالژی دارد و باور کردنش اتفاقاتی خاص برای جوان‌های امروز عجیب است ورود به آن دهه برای جذاب بود و فکر کردم از دریچه سینمای قصه‌گو وارد آن شده.

وی افزود: در ساخت فیلم «امکان مینا» سعی کردیم در سطح فیلم‌های آپارتمانی خارج شویم و مسائل اجتمای دهه شصت را به خصوص در مباحث سیاسی و تأثیر آن در زندگی شخصیت‌ها و جامعه را به تصویر بکشیم.

وی ادامه داد: فرقه‌گرایی در همه زمان‌ها وجود داشته و همه جوامع با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند در دهه شصت نیز ما با فرقه‌های تندرو و تروریست برخورد داشتیم که خوشبختانه با برنامه‌ریزی و سیاست‌های خاص و موفق با آن‌ها برخورد شد که امنیت این روزهای کشور را بوجود آورد.

وی ادامه داد: فرقه تندرو در دهه شصت به حدی رسیده بود که در اعتقاد و عملکرد آدم‌ها رخنه می‌کرد و مردم را از آزاداندیشی وا می‌داشت این دغدغه باعث شد ما به سمت ساخت فیلم «امکان مینا» برویم و نمونه‌ای از فرقه‌های تندرو را در این فیلم بگنجانیم.

میلاد کی‌مرام بازیگر فیلم عنوان کرد: در ابتدا نقشم را در فیلم «امکان مینا» با اجازه تهیه‌کننده و کارگردان به مطبوعات و اهالی رسانه تقدیم می‌کنم در ادامه بگویم که که کار کردن با این دو نفر آرزوی هر بازیگری است.

وی افزود: قصه خوب، شخصیت‌پردازی، نام کمال تبریزی و منوچهر محمدی انتخاب‌های سخت من در نقش و... دست به دست هم داد تا همکاری من با این فیلم سینمایی شکل بگیرد.

بازیگر بچه‌های نسبتا بد تصریح کرد: این روزها برخی فیلم سازان دست به هر کاری می‌زند که مخاطب را به سمت سینما بکشانند اما فیلم «امکان مینا» و نقش من به این شکل نبود چرا که شاهد فیلمی قصه‌گو و متفاوت هستیم که مانند فیلم‌های ذکر شده عمل نمی‌کند.

فرهاد توحیدی نویسنده «امکان مینا» گفت: تهیه‌کننده‌ای مانند منوچهر محمدی که هم طرح  و ایده دارد و حرفه‌ای عمل می‌کند در سینمای ایران کمتر به چشم می‌خورد داشتن طرح و ایده به زیباسازی تهیه‌کننده کمک می‌کند موضوعی که در عملکرد محمدی همیشه وجود داشت و کارنامه کاری او همیشه سرشار از طرح‌ها و ایده‌های خاص و نو است.

وی افزود: من اصولا آدمی تنوع‌طلب هستم یعنی کار در ژانرهای مختلف برای من جذاب است «امکان مینا» فیلمی بود که موضوعی خاص و متفاوت را دنبال می‌کرد از طرفی دهه شصت برای ما که در بطن یک سری اتفاقات خاص بودیم جذابیت دارد تمام این عوامل و معمایی بود «امکان مینا» باعث شد با این پروژه همکاری کنم.

وی افزود: هدف ما در فیلم «امکان مینا» نشان دادن اتفاقات دهه شصت بود که نظام جمهوری اسلامی تضمین آزادی و استقلال خود ار هدف اصلی قرار داد خوشبختانه توانستیم  ما نیز سهمی را با ساخت این فیلم ارائه دهیم.

منتقد این نشست گفت: دیروز روز اقتدار فرهنگی نظام ما بود چرا که شاهد فیلم‌های در ژانرهای مختلف و خاص بودیم. در خصوص «امکان مینا» نیز بگویم که این فیلم داستان را طیبیعی مطرح می‌کند و متظاهرانه پیش نمی‌رود. صحنه پردازی بسیار قوی، نقش خوب کی‌مرام به عنوان یکی از اهالی رسانه و... به کیفیت کار کمک کرد و نشان داد گروه سازنده تلاش‌های فراوانی را برای ساخت آن انجام دادند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.