سالک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

افزایش بودجه نیم‌درصدی صدا و سیما قابل قبول نیست/ صدا و سیما سنگر مبارزه با جنگ نرم است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به افزایش یک درصدی بودجه سازمان صدا و سیما در بودجه سال 95 واکنش نشان داد.

احمد سالک نماینده مردم اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به افزایش یک درصدی بودجه سازمان صدا و سیما در بودجه سال 95 واکنش نشان داد.

وی افزود: صدا و سیما یکی از سنگرهای مهم در مقابله با جنگ نرم خواسته و ناخواسته علیه کشور است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های تبلیغاتی بسیاری از کشورهای دنیا بر علیه ایران مجهز شده است، متذکر شد: ابزارهای مذکور با سیاست براندازی نظام حرکت فرهنگی خود را انجام می‌دهند بنابراین صدا و سیما باید در مقابله با این شبیخون‌ها از جهات مختلف مجهز به پاسخگویی باشد که لازمه این مسئله تامین نیازهای بودجه‌ای این سازمان است.

سالک با اشاره به بودجه سازمان صدا و سیما در سال 95 تاکید کرد: بودجه تخصیص داده شده به این سازمان به هیچ وجه برای مقابله با تهدیدات فرهنگی کفایت نمی‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد صدا و سیما به تنهایی نیاز خود را تامین کند و پاسخگوی انتظارات باشد بی‌تردید باید مورد حمایت قرار گیرد چراکه این مسئله در بسیاری کشورهای دنیا هم از جمله ضروریات بوده و بسیاری از کشورها بیشترین رقم بودجه سالیانه خود را به فعالیت‌های تبلیغاتی اختصاص می‌دهند.

سالک در ادامه گفت: معتقدم بودجه سازمان صدا و سیما در سال 95 باید رقمی بالغ بر 3 هزار میلیارد محاسبه شود تا از این طریق این سازمان بتواند به رسالت حرفه‌ای خود بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان اینکه بودجه بسیاری از دستگاه‌ها در سال 95 ، 45 الی 70 درصد رشد داشته است خاطرنشان کرد: بودجه صدا و سیما در مقابل سایر بخشها نیم درصد رشد داشته که به هیچ وجه این بودجه قابل مقایسه با سایر بخش ها نیست.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، بودجه ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار