معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون بالغ ‏بر 26000 تعاونی مسکن با عضویت 3 میلیون نفر تشکیل شده است که حدود 12000 تعاونی درحال فعالیت هستند.

کلانتری: 12 هزار تعاونی مسکن در  سراسر کشور فعال استحمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تامین مسکن و ایجاد سرپناه برای آحاد مردم از جمله برنامه‌های مشترک اکثر دولت‌ها است، اظهار داشت: معمولا دولت با ارائه زمین و وام به تعاونی‌ها این وظیفه مهم را از طریق آن ها دنبال می ‌کند.

 وی گفت: مسکن یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر است  بنابراین در سیاست‌های اجتماعی بسیاری از کشورها از موقعیت مهمی برخوردار است که این امر ناشی از تاثیر مسکن بر نگرش اجتماعی، بهداشت و بهره‌وری افراد جامعه است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به افزایش سهم مسکن در سبد هزینه خانوار بیان کرد: تعاونی مسکن سبب کاهش قدرت خرید خانوار در تامین هزینه های آموزش و بهداشت و سایر نیازهای آن ها می‏‌شود.

کلانتری با اشاره به اینکه سیاست‌های مسکن بدون نقش مهم زیرساخت، نهادهای مالی خرد و تشکل‌های اجتماعی محور (نظیر تعاونی) از کارایی لازم برخوردار نخواهد بود ،تصریح کرد: تامین مسکن مناسب برای آحاد ملت بخصوص اقشار کم درآمد از جمله حقوقی است که در اصول 31 و 43 قانون اساسی مورد تاکید قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ‏ بر 26000 تعاونی مسکن با عضویت 3 میلیون نفرتشکیل شده است، بیان کرد: حدود 12000تعاونی درحال فعالیت بوده و نزدیک به 14000 تعاونی منحل شده و غیرفعال است. 

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی‌های مسكن متعارف در سال‌های گذشته با تامین مسکن اعضاء به قیمت تمام شده و حذف سود، واحدهای مسكونی را ارزان‌تر از دیگران به اعضاء تعاونی‌ها كه اكثراً از قشر متوسط جامعه (كارمندان وكارگران) هستند واگذار کرده‌اند.

کلانتری در خصوص نحوه دریافت هزینه در این تعاونی ها گفت: در تعاونی های مسکن دریافت تدریجی هزینه‌های مسکن متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان است.

وی افزود: در طی روند ثبت نام 000/500/4 نفر متقاضی برخورداری از طرح در سامانه مربوطه و ادارات كل تعاون استان‌ها ثبت نام کرده اند  و پس از انجام پالايش و بررسی شرايط چهارگانه 000/500/1 نفر واجد شرايط شناخته شدند كه در دوازده هزار تعاونی مسكن مهر ساماندهی شدند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد واحدهای مسكونی تحويل داده شده به اعضاء تا کنون  بالغ  بر دو ميليون و هفتصد و پنجاه هزار واحد بوده كه معادل 13% واحد مسكونی کل کشور است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار