معرفی وزیران دوره پهلوی در «یک گام تا انقلاب»

برای اولین بار در ویژه برنامه «یک گام تا انقلاب» شخصیت نخست وزیران پهلوی دوم از کودتای 28 مرداد سال 1332 تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در رادیو ایران مورد بررسی قرار می گیرد.

علی ظریف تهیه کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ویژه برنامه «یک گام تا انقلاب» گفت: این برنامه   گفتگو محور است و تلاش شده با استفاده از پژوهش های موجود، کتاب های تاریخی و کارشناسانی که در این حوزه فعالیت داشتند ویژگی های شخصیتی رجال عصر پهلوی مورد بررسی قرار بگیرد. در این ویژه برنامه ها با محوریت نخست وزیران دوره پهلوی دوم به تحلیل حکومت پهلوی از جهت وابستگی به نظام غرب و نظام سلطه و عدم مشروعیت در سطح جامعه پرداخته می شود.
 
ظریف ادامه داد: نخست وزیران به عنوان کارگزاران حکومت پهلوی انعکاس و بازتابی از ساختار حکومتی رژیم پهلوی است که برای مخاطبین بر اساس مستندات تاریخی وخاطرات رجال پهلوی به تبیین حکومت پهلوی از ابعاد سیاسی ، اجتماعی واقتصادی می پردازیم.

ظریف تصریح کرد: به واقع امر این برنامه تحلیلی از حکومت پهلوی برگرفته از مستندات ساواک و اعضای وابسته به دربار پهلوی است ودر کلیت قضیه این برنامه مستند روایتی از رژیم پهلوی یا به تعبیر درست تر «پهلوی از زبان پهلوی» است که در این برنامه نگاه نقادانه و بی طرفانه نسبت به ساخت حکومت پهلوی صورت می گیرد. در این ویژه برنامه ها شخصیت های ارتشبد زاهدی ، حسنعلی منصور ، اسدالله علم ، امیر عباس هویدا ، شریف امامی ، شاهپور بختیار ، جمشید آموزگار و علی امینی برای شنوندگان بیشتر معرفی می شود.
 
گروه گفتگو محور رادیویی معاونت خبر برنامه هایی برای شبکه های رادیویی ایران ، تهران ، گفتگو ، فرهنگ و جوان تولید می کند.به طور مثال برنامه «یک گام تا انقلاب» از 12 بهمن تا 22 بهمن به جای برنامه «بحث روز» در هشت برنامه از ساعت 15:30 تا 16:10 از رادیو ایران ودر ساعت های دیگری از رادیو گفتگو و رادیو انقلاب پخش می‌شود.
 
علی ظریف تهیه کننده ، علی پیری طهرانبند کارشناس مجری برنامه و کارشناسان میهمان برنامه رضا مختاری اصفهانی ، دکتر جواد سخا ، دکتر جواد منصوری ، دکتر علی رجب لو عمدتا از پژوهشگران حوزه تاریخ معاصر هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار