افق زاکربرگ تا سال 2030

مارک زاکربرگ اعلام کرد امیدوار است شبکه اجتماعی تحت مدیریت وی تا سال 2030 پنج میلیارد نفر کاربر داشته باشد و از این طریق برتری خود را در دنیا حفظ کند.

افق زاکربرگ تا سال 2030به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  اگرچه فیس‌بوک با 1.5 میلیارد کاربر فعال در جهان در ماه پرطرفدارترین شبکه اجتماعی جهان است؛ اما برخی کارشناسان معتقدند با توجه به از راه رسیدن شبکه‌های اجتماعی جدید خلاق و پویا، فیس‌بوک برای رسیدن به چنین هدفی چالش‌هایی جدی را پیش رو دارد.

در سال 2030 جمعیت جهان به 8 میلیارد نفر می‌رسد و لذا فیس‌بوک برای جلب نظر مساعد 60 درصد از کل جمعیت جهان و عضویت آن‌ها در شبکه اجتماعی خودکار دشواری پیش رو دارد.

چالش مهم دیگر آن است که در حال حاضر از هفت میلیارد نفر جمعیت جهان تنها 3.2 میلیارد نفر کاربر فیس‌بوک هستند. علت اصلی این مسئله دشواری دسترسی به اینترنت در بسیاری از کشورهای در حال توسعه است؛ بنابراین فیس‌بوک برای جذب 5 میلیارد نفر کاربر ابتدا باید دسترسی به اینترنت را برای میلیاردها نفر ممکن کند. در اینجاست که علت تلاش‌های فیس‌بوک برای ارائه خدمات اینترنت در نقاط دورافتاده جهان با استفاده از پهپادهای خورشیدی و ... مشخص می‌شود. دامنه این تلاش‌ها حتی به ارائه خدمات اینترنت در پناهگاه‌های آوارگان سوری در اروپا نیز کشیده شده است.
 
منبع: فارس

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار