سنندج؛

فعالیت 18 شرکت دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری استان کردستان

رئیس پارک علم و‌ فناوری استان کردستان گفت: 18 شرکت زیرمجموعه پارک، جزء شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شوندکه استان کردستان در این زمینه درجایگاه 17 کشوری قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ خالد سعیدی، گفت:حمایت از کسانی که ایده‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف دارند، رسالتاصلی پارک علم و فناوری است.

وی با اشاره به اینکه امروزه پارک علم و فناوری در کشور از جایگاه مطلوبی برخورداراست، افزود: در پارک علمو فناوری استان، 2 مرکز رشد و2 کانون شکوفایی و خلاقیت با همکاری آموزش پرورش استان فعال است.

رئیس پارک علم و‌ فناوری به بخشی از وظایف پارک اشاره کردوگفت: این مرکز از دانش آموزان خلاق حوزه‌های مختلف،دانش آموزانشرکت کنندهدر جشنواره‌های خوارزمی و دانش آموزان استثنایی که دارای خلاقیت هستند حمایت می‌کند.

سعیدیبااشاره به عقد 40 قرارداد تحقیقاتی توسطاین مرکز گفت: این مرکز تاکنون 2 مقاله علمی بین المللی و 9 مقاله داخلی ارائه داده است که این مهم جای خرسندی دارد.

رئیس پارک علم و‌ فناوری استان بیان کرد: برای ثبت یک ایده و ارسال آن برای داوری، فاکتورهایی همچون مالکیت ایده و علمی بودن آن مهم است و زمانی که مالکیت ایده در شورای بازرسی تایید شود برای نهایی کردن آن، ایده توسط داوران و کارشناسان خبره استانی داوری خواهد شد.

وی در ادامه به مقوله شرکت‌های دانش بنیان اشاره و گفت: در حال حاضر 18 شرکت زیرمجموعه پارک، جزء شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شوندکه استان کردستان در اینزمینه درجایگاه 17 کشوری قرار دارد.

رئیس پارک علم و‌ فناوری استان با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت، عنوان کرد: امروزه باید همگی برای تامین منابع مالی تلاش کنیم و در همین راستا پارک فناوری، صندوق حامیان فناوری را راه اندازی کرده است.

سعیدیبه اقدامات این حوزه در باب اشتغال اشاره کردوگفت: در کنار ایجاد صنایع مادر، باید صنایع کوچک هم راه اندازی شوند چون این دو مقوله لازم و ملزوم همدیگر هستند.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی صندوق پژوهش نوآوری در استان، گفت: این حوزه برنامه‌ها واستراتژی خود را در زمان‌هاییک ساله و 5 سال تنظیم کرده است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.