اراک؛

آیت‌الله خاتمی: داوطلبان با سخنان التهاب‌آور فضای جامعه را متشنج نکنند

امام جمعه موقت تهران گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری با سخنان التهاب آور فضای جامعه را متشنج نکنند.

داوطلبان با سخنان التهاب‌آور فضای جامعه را متشنج نکنند
به گزارش خبرنگار حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، از اراک، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در جمع مردم ساوه و در مراسمی که به منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار شده بود، با تاکید بر اینکه تخریب رقبای انتخاباتی در جامعه التهاب ایجاد می کند، اظهارداشت: تخریب رقبای انتخاباتی توسط داوطلبان خلاف شرع و قانون است.

وی با بیان اینکه خط ولایت فقیه دوری از تشنج و التهاب آفرینی است، افزود: همه باید با اتحاد ملی و همدلی حول محور ولایت فقیه زمینه برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری را فراهم کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه تخریب هر نهاد قانونی عملی ضد انقلابی است، افزود: داوطلبان نباید نهادهای قانونی را با سخنان ملتهبشان تخریب کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به موضوع رد صلاحیت برخی از داوطلبان انتخاباتی ادامه داد: راه قانون و اعتراض باز است و هیچکس هم نگفته و نمی‌گوید شورای نگهبان معصوم است، پس اعتراضات باید از طریق مجرای قانونی مطرح شود و اگر صلاحیت آنان تایید نشد در پست های دیگری به نظام خدمت کنند.

وی با بیان اینکه دنیا به مجلس ختم نخواهد شد، تصریح کرد: برخی از نامزدها بنا بر نظر شورای نگهبان شایستگی و صلاحیت فعالیت در عرصه قانونگذاری یا خبرگان رهبری را ندارند از این رو می توانند در عرصه های دیگر به نظام خدمت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رد صلاحیتها به معنای تلقی فسق و فجور نامزدها نیست بلکه شاید داوطلبی در دوران مسئولیتی که داشته یک تخلف اداری از وی سر زده باشد یا دیرهنگام از مدیریت خود استعفا داده باشد.

وی با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، مرور و بازخوانی خاطرات انقلاب اسلامی را به مثابه شکر نعمت دانست و اظهار کرد: باید گذشته محنت‌بار خود را قبل از انقلاب به یاد آوریم و به شکرانه رهایی از آن دوران و دمیده شدن روح انقلاب اسلامی بر این کشور خدای تعالی را شاکر باشیم.

امام جمعه موقت تهران خواستار تبیین خاطرات و وقایع انقلاب اسلامی برای نسل جوان شد و افزود: آنچه موجب هوشیاری و بصیرت افزایی نسل جوان ما خواهد شد، تبیین خاطرات انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی بدحجابی، چپاول‌گری، دزدی، سوء استفاده و تخلف را از جمله خطوط قرمز الهی دانست و افزود: اینگونه اعمال جلوه قهر خداست لذا ما باید جلوه های تعالی دینی را زنده نگه داریم.

آیت الله خاتمی همراهی با ولایت را از دیگر مواردی دانست که در باب شکر نعمت باید بدان توجه کرد و گفت: انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل قطره‌ها را جمع و دریایی به کاخ‌های طاغوت سرازیر کرد و آنها را ویران ساخت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایتمداری واقعی یعنی اطاعت بی چون و چرا از مقام عظمای ولایت که توصیه قرآن است، تصریح کرد: ولایتمداری انقلاب ما را به سرانجام رساند و 37 سال است که این انقلاب را نگه داشته است لذا وظیفه ما همراهی با ولایت برای پاسداری از انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تجلیل از آفرینندگان انقلاب را از دیگر مواردی دانست که باید در باب شکر نعمت عملی کرد و گفت: از این رو باید از بوجودآورندگان انقلاب، حافظان انقلاب، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و همه دلسوزان انقلاب تجلیل کرد.

 انتهای پیام/پ



برچسب ها: کاندیدا ، شورا ، امام راحل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.