مجریان اصلی اقتصاد مقاومتی مردم هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت، مجلس، قوه قضایی و همه سازمان ها باید دست به دست هم دهند تا مردم را به عنوان مجری اصلی این طرح وارد عرصه تولید کنند.

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مباحث اقتصاد مقاومتی در دولت قبل و فعلی به درستی مورد توجه قرار نگرفت و در حال حاضر نیز دولت به دلیل یکسری دلبستگی ها به موضوع برطرف شدن تحریم ها و سرازیری امکانات جدید به کشور از اقتصاد مقاومتی فاصله گرفته است.

وی بیان کرد: دربحث اقتصاد مقاومتی باید به بنگاه های کوچک اقتصادی توجه بیشتری کرد تا اقتصاد پشتوانه پیدا کند و تحریم ها و مسائل سیاسی تاثیری برآن وارد نکند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنگاه های اقتصادی نیازمند سرمایه های جزئی هستند اما نه تنها به آنها کمکی نشده بلکه از سمت بانک ها و سازمان امور مالیاتی تحت فشار هستند و تولیدی هم  که ایجاد کرده اند با مخاطره روبه رو شده و گاها بسیاری از این واحدها تعطیل شده و بیکاری بسیاری را به همراه داشته است و در این میان واردات کالاهای خارجی جایگزین سهم تولیدات داخل می شود.

موسوی لارگانی در پایان تاکید کرد: سیاست های اجرایی در رابطه با اقتصاد مقاومتی نیاز به همکاری تمامی ارگان های دولتی و غیردولتی دارد تا مردم را به عنوان مجری اصلی این طرح وارد عرصه تولید کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار