مشهد؛

جشنواره بی افتتاحیه فجر مشهد و وعده هایی که محقق نشد

سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با وجود وعده‌های مسئولان برای برگزاری کامل آن، با 15 فیلم در بخش سودای سیمرغ و 41 فیلم در بخش مستند و انیمیشن از سه شنبه، بیستم بهمن آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در روز بیستم بهمن خبر داد و گفت: جشنواره بدون افتتاحیه و صرفا با اکران فیلمها از روز سه شنبه آغاز می شود.

ناصر نبی زاده با بیان اینکه این جشنواره تا 26 بهمن ادامه دارد و 27 بهمن اختتامیه آن برگزار می شود، افزود: با پیگیری های صورت گرفته، امیدواریم 15 فیلم برتر جشنواره سی و چهارم تحت عنوان سودای سیمرغ در دو سالن سینما هویزه و آفریقا اکران شود.

وی از اکران دو فیلم «بادیگارد» و «اژدها وارد می شود» در روز نخست جشنواره در بخش سودای سیمرغ خبر داد و گفت: در تلاشیم فیلمهای «امکان مینا»، «آخرین بار کی سحر را دیدی»، «بارکد»، «خشم و هیاهو»، «دختر»، «دلبری»، «رسوایی 2»، «کفشهایم کو»، «نفس»، «لانتوری»، «ابد و یک روز»، «ایستاده در غبار» و «مالاریا» را با 3 اکران برای هر فیلم در جشنواره سیزدهم به نمایش در آوریم.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه فیلمها در سه سانس 17، 19 و 21 اکران می شوند، افزود: 50 درصد بلیطهای جشنواره نیز از ساعت 9 صبح روز اکران هر فیلم بصورت اینترنتی عرضه می شود و امیدواریم بتوانیم فروش بلیطها را به روز قبل از اکران هر فیلم موکول کنیم.

نبی زاده نرخ بلیطها را 10 هزار تومان اعلام کرد و گفت: برگزاری نشستهای نقد و بررسی فیلمها با حضور منتقدین استانی در دست پیگیری است و در تلاشیم هنرمندان خراسانی فیلمها در جلسات نقد حضور پررنگ تری داشته باشند.

وی به اکران بخش جنبی کودک و نوجوان این جشنواره در سالن شهید اصغر زاده مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: اکران فیلمهای این بخش از امروز صبح آغاز شده است.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به بخش های مستند و انیمیشن جشنواره امسال افزود: در این بخش 41 فیلم مستند و انیمیشن بهمراه نقد و بررسی اکران می شوند.

نبی زاده همچنین به برگزاری سه کارگاه آموزشی «از ایده تا فیلمنامه» در حوزه فیلمنامه، «از ایده تا تولید» در حوزه مستند و «نقش دکوپاژ در فیلم» در حوزه کارگردانی با حضور اساتید مطرح استان اشاره کرد و گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره نیز در کنار تقدیر از هنرمندان خراسانی از دو چهره مطرح استانی و سینمایی فریدون جیرانی و شهاب ملت خواه تقدیر می شود.

دبیر انجمن سینمای جوان مشهد نیز درباره اکرانهای بخش جنبی مستند و انیمیشن جشنواره سیزدهم گفت: 73 فیلم انیمیشن به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از میان آنها 14 فیلم مستند و 27 فیلم انیمیشن انتخاب شد و در مدت 8 روز در سینما هویزه اکران و نقد می شوند.

نسرین شاه محمدی افزود: اکرانهای این بخش از سه شنبه، هر روز ساعت 10 تا 11:30 آغاز و از ساعت 12 جلسه نقد و بررسی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 30 فیلمساز شامل 10 مستندساز و 20 کارگردان انیمیشن از جشنواره استقبال کرده اند، گفت: جدول اکران انیمیشنها آماده است و اکران فیلم انیمیشن «نبرد خلیج فارس2» ساخته فرهاد عظیما قطعی شده است.

دبیر انجمن سینمای جوان مشهد با اعلام عناوین فیلمهای مستند این جشنواره افزود: 14 مستند «گاهی فقط عشق»، «شمرهای زمان»، «خانواده تراکتوری»، «فصل آخر»، «حیات جاویدان»، «ایمنی»، «دونده»، «در 1000 ساله»، «منزلی مبارک»، «یک دره تنهایی»، «مادرانه»، «شکلات»، «حنا و خرما»، «برخورد نزدیک» تا صبح روز اختتامیه اکران می شوند.

شاه محمدی عناوین 27 انیمیشن جشنواره سیزدهم را نیز اینگونه اعلام کرد: «حیوانات قرانی»، «پروانگی»، «پروفسور وارد می شود»، «نبرد خلیج فارس1»، «پلی تایم»، «کاست پلیر»، «خط تولید»، «بیمار»، «راشل کوری»، «یادگار بهشت»، «دانه های مروارید»، « همه ایمان»، « پرنده های گیلاسی»، «اسیر»، «آخرین پیامبر»، «نبرد خلیج فارس2»، «آروغ»، «کشک»، «تنهایی»، «آب»، «به قدر یک گام»، «زیر سایبان خورشید»، «یه نگاهی به جیبت بنداز»، «مقاومت»، «شیردل»، «حرکت»، و «کابوسنامه».

در پایان این نشست خبری از پوستر جشنواره و دو پوستر بزرگداشت شهاب ملت خواه و فریدون جیرانی رونمایی شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.