گذر «رواق سیمرغ» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

برنامه تلویزیونی «رواق سیمرغ» گذری بر سالن‌های اکران جشنواره فیلم فجر می‌اندازد.

جلیل اکبری صحت کارگردان برنامه تلویزیونی «رواق سیمرغ» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: برنامه تلویزیونی «رواق سیمرغ» با ساختاری گزارشی هر آنچه که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رخ می‌دهد را اعم از حاشیه‌ها، گفتگوها و گزارشات را در بازه زمانی کمتر از 30 دقیقه ارائه می‌دهد.
 
وی ادامه داد: «رواق سیمرغ» به صورت کلان هر آنچه که در تمامی سالن‌های اکران فیلم‌های فجر اتفاق می‌افتد را به صورت چرخشی با ریتمی تند در قالب گزارش‌های کوتاه تصویربرداری می‌کند.
 
اکبری صحت در خصوص عنوان ویژه برنامه تلویزیونی جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: رواق نمادی ایرانی- اسلامی است که هویت ایرانی را با ترکیب کلمه سیمرغ به سینمای ایران می‌دهد. در واقع سینمای ایران باید از هویت ایرانی تشکیل شود و نگاهی به جامعه ایرانی – اسلامی داشته باشد.
 
وی افزود: در طول روز 3 گروه مختلف گزارشی با 3 دوربین به صورت چرخشی در تمامی سالن‌های اکران جشنواره فجر مستقر می‌شوند و هر شب برای تدوین راش‌های چند ساعت را با توجه به محدودیت زمانی و تعداد بخش‌های کم به روی آنتن می‌بریم.
 
اکبری صحت درباره حفظ صحیح ریتم تند برنامه تلویزیونی «رواق سیمرغ» تصریح کرد: تدوین و تسلط بر موضوع اصلی برنامه کمک شایانی را به ما کرد تا بتوانیم اهم مطلب و فهوای کلام را که می‌توانست در یک بازه زمانی یک ساعت باشد آن را در کمتر از 30 دقیقه با تهیه گزارش‌‎های کوتاه و مهم به پخش برسانیم.
 
وی تاکید کرد: برای عرصه سینما نمی‌شود هر کاری را انجام داد ما در تولید برنامه تلویزیونی «رواق سیمرغ» سعی کردیم که با نهایت دقت به صورت خیلی خلاصه اما کامل تمامی اتفاقات را پوشش بدهیم.
 
اکبری صحت پیرامون برگزاری جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: یک موفقیت و تلاش مجید مظفری به عنوان مسئول برگزاری سینما ملت قابل ستایش است و همچنین نقد و گفتمان فرهنگی که به صورت همگانی در کل کشور و از همه مهمتر جشنواره فیلم فجر فضایی را ایجاد می‌کند تا سازندگان اثر ذائقه و نیاز مخاطب را درک کند و برای ساخته‌های خود استفاده کند. چشمگیرترین نشانه‌ها و نقاط مثبت برگزاری و پوشش رسانه‌ای سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است.
 
وی تاکید کرد: تمام تصاویری که ما گرفتیم نشان از استقبال خوب و علاقه بی‌حد و اندازه مردم تهران به سینما است.
 
اکبری صحت با اشاره به کارگردانی رضا آژ به دیگر عوامل تولید برنامه تلویزیونی «رواق سیمرغ» اشاره کرد و گفت: بنده به عنوان کارگردانی رضا آژ تهیه‌کننده علی حماسی مدیر تصویربرداری، هانیه جوادی‌منش، حسین جوادی‌منش،‌ میلاد شکیبا،‌ محمد محرمی، لیلا تاج‌بینی و غیره هر شب بعد از گفتگوی ویژه خبری در 13 قسمت به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.
 
کارگردانی برنامه تلویزیونی «رواق سیمرغ» با تشکر از مدیریت شبکه دو سیما در پایان خاطرنشان کرد: شبکه دو سیما تنها رسانه‌ای است در میان شبکه‌های ملی تلویزیون با نگاه تیزبین محمدرضا جلوه اتفاقات مهم سینمایی کشورمان را لحاظ کرده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار