شکرریز: سوشا فقط باید متنبه شود، نه حذف

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان معتقد است باشگاههای فرهنگی ورزشی فرهنگسازی را از یاد برده‌اند و به همین دلیل است که شاهد رفتارهایی از جانب بازیکنان هستیم.

شکرریز: سوشا فقط باید متنبه شود، نه حذف

آرش شکرریز در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پرونده سوشا مکانی دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس اظهار کرد: چهار سال پیش کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به من گفت کمتر از یک درصد افرادی که به سمت ورزش فوتبال می‌ایند، تبدیل به بازیکن حرفه‌ای می‌شوند.

سوشا مکانی از گنجینه‌های فوتبال ملی ما است. بنابراین در پست دروازه بانی که مهمترین پست ورزش فوتبال می‌باشد، چند مربی باید چندین ساعت خود را برای پرورش دروازه بانی در سطح ملی هزینه کنند.

وی افزود: متاسفانه بیشتر باشگاه‌های ما برخلاف پیشوند فرهنگی- ورزشی خود تنها به امور ورزشی توجه دارند. اولین نهاد برای فرهنگ سازی و رو آوردن بازیکنان به اخلاق حرفه‌ای خانواده و پس از آن معاونت فرهنگی باشگاه‌ها هستند. اما متاسفانه برخوردهای تند و به دور از آینده نگری در کمیته‌های فرهنگی فدراسیون و باشگاه‌ها سبب شده چندین بازیکن با استعداد فوتبال ایران به راحتی از بین بروند.

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان ادامه داد: برای برخورد با چنین بازیکنانی باید به گونه‌ای عمل شود که علاوه بر متنبه شدن امثال سوشا مکانی، رافت اسلامی نیز در نظر گرفته شود. این رافت اسلامی به خصوص در ایام الله دهه فجر جلوه بیشتری خواهد داشت.
پیامبر اسلام در پایان یکی از غزوات خود با یهودیان مدارا و افرادی که به پیامبر خیانت کرده بودند رافت اسلامی نشان داد.

شکرریز گفت: با محروم کردن سوشا مکانی باشگاه پرسپولیس و هواداران آن نیز دچار مشکل می‌شوند. متاسفانه دروازه بان ازبکستانی که جایگزین دوازه بان تیم ملی شده از اضافه وزن رنج می‌برد و با توجه به دولتی بودن باشگاه پرسپولیس از بیت المال برای بازیکنان هزینه می‌شود.

کارشناس حقوقی کشورمان با اشاره به وضعیت سوشا مکانی در تمرینات پرسپولیس، اظهار کرد: متاسفانه هم تیمی‌های سوشا نیز با این بازیکن برخورد چندان خوبی ندارند و با نگاه سوال آمیز به مکانی نگاه می‌کنند هر چند سوشا اخلاق حرفه‌ای را رعایت نکرده اما ارکان قضایی فدراسیون براساس همان قرار داد باید از مبلغ قرار داد مکانی کم کرده و مسئولان اگر محرومیتی نیز برای وی در نظر می‌گیرند همراه با موازین اسلامی باشد.

وی افزود: گرانبهاترین سرمایه هر فرد عمر آن است زمانی که سوشا عمر ورزشی خود را برای باشگاه پرسپولیس گذارد و در قبال آن پولی دریافت نکند به طور حتم متنبه می‌گردد. اما برخورد بدون آینده نگری عواقب بدی به همراه دارد.

شکرریز با اشاره به فرهنگ سازی در باشگاه‌ها بیان کرد: اگر هنجار سازی و اصول فرهنگی به خوبی از سوی باشگاه‌ها دنبال شود و آنگاه بازیکنی دچار تخلف گردد باید این بازیکن را اعدام کرد. اما تا زمانی که با معضل فرهنگ سازی مواجه هستیم به طور  حتم با غیر حرفه ای گری بازیکنان نیز مواجه خواهیم شد.

مسئولان باید سوشا را متنبه کرده و نباید او را حذف کنند

در فضای مجازی هر روز شاهد اتفاقات وحشتناکی هستیم اما چون سوشا دروازه بان ملی و چهره سرشناسی است این برخورد با وی صورت گرفت و جلوه بیشتری یافت. حفظ آبروی مسلمان از اولویت‌ واجبات است.

اسلام دین جذب است نه دین دفع. پیامبر اسلام با مهربانی در ابتدا قلب‌های مردم را فتح کرد. همان گونه که شهدای ما در زمان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بسیاری از منافقین را با قلب رئوف خود به خط انقلاب باز گرداندند. خداوند ستارالعیوب است و با بندگان خود به خوبی رفتار می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوشا ، مکانی ، متنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار