کرمان؛

واگذاری سگهای بدون صاحب برای نگهبانی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت : سگهای بدون صاحب کرمان بعد از جمع آوری، اگر دارای نژاد و قابل استفاده در نگهبانی و سگ گله باشند ، به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، از کرمان ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری از راه‌اندازی مرکز عقیم سازی و نگهداری سگ‌های بدون صاحب در کرمان خبر داد.

اسمعیل جهانشاهی افزود: این پناهگاه شامل دو فضای جدا از هم است که فضای اول برای قرنطینه، معاینه و اعمال پزشکی است و فضای دوم جهت گذراندن دوران نقاهت و نگهداری است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص، گفت: تهیه و تولید وسایل مورد نیاز جهت زنده گیری از جمله تله و قفس زنده گیری، درخواست سلاح بیهوشی و آموزش نیرو جهت کار با سلاح بیهوشی از جمله این اقدامات بوده است.

جهانشاهی گفت : سگ‌های بدون صاحب در بدو ورود به پناهگاه مورد آزمایش و غربالگری قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از واکسینه و پلاک کوبی، سگ دیگر قابلیت انتقال بیماری را ندارد و با عقیم سازی، حالت پرخاشگری و حمله از آن، تاحدود زیادی سلب می‌شود، گفت: بعد از عقیم سازی، غربالگری دوباره انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه طی مراحل قانونی، سگ‌های دارای نژاد و قابل استفاده در نگهبانی و سگ گله، به متقاضیان واگذار می‌شود و سایر سگ‌های واکسینه و عقیم که فاقد هرگونه خطر برای شهروندان هستند، در محیط رهاسازی می‌شوند، تصریح کرد: این سگ‌ها ترجیحا در همان محل سایت لندفیل رها سازی می‌شوند که قابلیت کنترل نیز داشته باشند.

جهانشاهی با تاکید بر اینکه ما همواره در تلاش برای اصلاح روش‌ها هستیم و در حال حاضر هیچگونه معدوم سازی انجام نمی‌شود، گفت: در گذشته نیز هیچ انگیزه‌ای جهت معدوم سازی نداشتیم، چرا که این کار نه برای شهرداری منفعت مالی داشته و نه این سگ‌ها به تاسیسات و مراکز شهرداری آسیبی می‌رسانند.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: واگذاری ، سگ ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.