باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

"فرماندهان سپاه" درباره "اعزام نیروی نظامی سعودی به سوریه" چه گفتند؟ + تصاویر

فرماندهان سپاه نظراتی را درباره اعزام نیروی سعودی به سوریه داشتند.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   رژیم سعودی 5 سال است که پشتیبانی های لجستیکی، مالی و تسلیحاتی را از تروریست های تکفیری در سوریه انجام می‌دهد و در این پروسه هیچ توفیقی را کسب نکرده است.
 

با شروع عملیات نظامی نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه از طریق پایگاه های نظامی اش در سوریه از جمله "لاذقیه" و "طرطوس" گمانه زنی ها درباره تضعیف تروریست های تکفیری افزایش یافته است.


پس از آغاز عملیات آزاد سازی استان "حلب" با نام "نصر" که چند ماهی است در حال انجام بوده، همپیمانان تروریست های تکفیری به شدت نگران تضعیف متحدان خود از جمله داعش، جبهه النصره و احرار الشام شدند.



**پیشروی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به شدت ترکیه و عربستان سعودی را نگران کرده است

پیشروی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به شدت ترکیه و عربستان سعودی را نگران کرده و اخیرا سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ارتش رژیم سعودی مدعی شده که اگر ائتلاف بخواهد آماده اعزام نیروی نظامی به سوریه هستیم.  البته این موضوع با واکنش "کرملین" مواجه شده و مقامات ارشد فدراسیون روسیه معتقدند که این کار (اعزام نیروی نظامی سعودی به سوریه) به نوعی اعلام جنگ است.


«ایندیپندنت» در مطلبی نوشت: گسیل شدن نیروهای زمینی عربستان سعودی به سوریه جنگ داخلی آن کشور و دیگر بخش های منطقه را دستخوش دگرگونی های بنیادینی خواهد ساخت. ولی پرسش این است که آیا به راستی این کار شدنی است.   این روزنامه می‌افزاید: سعودی ها زمانی این مطلب را اعلام کردند که چشم انداز آشتی در سوریه با ناکامی گفتگوها در  "ژنو" رنگ باخت و دامنه درگیریها با تلاش نیروهای دولتی برای محاصره " حلب" به پشتیبانی حمله هوایی روسیه منجر  شد.


ایندیپندنت تصریح کرد: رابطه تلخ روسیه و ترکیه، به ترتیب پشتیبانان دولت و شورشیان سوریه، نیز بدتر از این که هست شده و "آنکارا"،  "مسکو"  را متهم می کند در تلاش است  "حلب"  را با محاصره به گرسنگی بکشاند؛ ولی روس ها ادعا می کنند ترکیه برنامه‌ریزی کرده تا سوریه را اشغال کند.  این روزنامه ادامه داد: نیروهایی که عربستان به سوریه اعزام خواهد کرد احتمالاً با نیروهای ارتش سوریه و حزب الله و حامیانشان مواجه خواهند شد و این موجب افزایش تنش و وخامت اوضاع می شود.


این روزنامه در ادامه نوشت: هریک از سربازان سعودی که به سوریه برود خود را در دل موقعیتی آتشفشانی خواهد دید. هرچند دلیل برجسته برای آمدن آنها مبارزه با تروریست های داعش عنوان شده، آنها وادار به درگیری با داوطلبان ایرانی و مبارزان حزب الله لبنان نیز خواهند شد.



عربستان سعودی نیز با ایران و هم پیمانانش روبه رو خواهد شد. ولی آیا مداخله زمینی سعودی بر ضد داعشی ها رخ خواهد داد؟ عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس بخشی از ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا هستند. ولی در این چهار ماه هیچ کاری نکرده اند و به جایش حمله هوایی به انصارالله را در یمن در دستور کار قرار داده اند، نیروهایی که ثابت شده بیش از آنچه انتظار می رفت سرسخت هستند.


البته هم اکنون عربستان در جنگ یمن شکست های تاسف باری را متحمل شده که به نظر می‌رسد جنگ یمن به مراتب آسان تر از جنگ سوریه باشد؛ اگر سعودی ها در جنگ یمن شکست خوردند چگونه می‌توانند در آوردگاه بسیار سخت سوریه پیروز شوند؟



البته فرماندهان ارشد و اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اعزام نیروی نظامی عربستان به سوریه واکنش نشان دادند که از جمله فرماندهان سپاه می‌توان به سردار سرلشکر "محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه و سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه و سردار سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.








***سرلشکر رضایی: اگر دولت سعودی نیرو به سوریه اعزام کند کل منطقه در آتش خواهد سوخت  

سرلشکر  "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق کل سپاه  با ارسال پستی در اینستاگرام خود، نسبت به اعزام ارتش سعودی به سوریه هشدار داد و همچنین پیشبینی کرده اند در صورت برخورد روسيه، تركيه، عربستان و سوريه با يكديگر و پس از آن هم ورود امريكا و يك جنگ بزرگ منطقه اي، محتمل است.  این مطلب که در پی انتشار خبر موافقت آمریکا با ورود نیروی زمینی ارتش عربستان به سوریه و هشدار کرملین نسبت به وقوع یک جنگ در منطقه منتشر شده است، به شرح ذیل می باشد:

پس از شكست داعش و النصره در عراق (الرمادی) و سوريه (مخصوصا "حلب")، عربستان و آمريكا تصميم گرفته اند كه سربازان سعودی را براي نجات باقيمانده تكفيری ها و درگيری با ارتش سوريه، وارد سوريه كنند.





در چنین شرایطی، برخورد روسيه، تركيه، عربستان و سوريه با يكديگر و پس از آن هم ورود امريكا و يك جنگ بزرگ منطقه ای، محتمل است.   بی تردید دولت سعودی، كه ديوانه وار به هر اقدامی دست می زند اگر چنين حرکتی را مرتکب شود،كل منطقه از جمله عربستان در آتش خواهد سوخت! که البته ایران از آن دور خواهد بود.




**سردار سلامی: ظرفیتی از نظر قدرت زمینی برای رژیم آل سعود باقی نمانده است

سردار سرتیپ  "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه درباره "اعزام نیروی نظامی سعودی به سوریه" با اشاره به این که عربستان امروزه در یک جنگ نابرابر مورد حمایت از سوی کشورهای بیگانه قرار گرفته است، عنوان داشت:  حتی در این جنگ نابرابر که تمام شاخص های غلبه قدرت از لحاظ ظاهری با آن ها است امروزه آن ها در صحنه استراتژیک یمن ناکام مانده اند.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اجیر کردن نیروهایی از سوی عربستان برای حضور در یمن عنوان کرد: آن ها در این جنگ اجاره ای زمینی با عدم موفقیت روبرو شدند. وی با اشاره به این که ظرفیتی از نظر قدرت زمینی برای رژیم آل سعود باقی نمانده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران برآوردهای دقیقی از آن ها دارد.






سردار سلامی تاکید کرد: عربستان سعودی این نیروها را برای چه جریانی می خواهد به سوریه اعزام کند؟ آیا نیروی های ارتش عربستان قادر است با گروه های تکفیری در صحنه میدانی سوریه بجنگد پس باید اظهار داشت چنین ظرفیتی در عربستان دیده نمی شود.



جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به این که  عربستان رژیمی است که رویاها و آرزوهای خود را بیشتر طرح می کند تا نمایش درست از واقعیت هایی که در خود ذخیره دارد گفت: بیان چنین مسائلی  از جمله اعزام نیرو از سوی عربستان به سوریه بیشتر عملیاتی روانی محسوب می شود زیرا آن ها می خواهند از نظر ظاهری خود را در این عرصه به عنوان یکی از عوامل مبارزه با تروریست معرفی کنند و خود را در عالم خیال به عنوان قدرت منطقه ای در جهان عرب به جهانیان معرفی سازند. وی با اشاره به این که رژیم سعودی تنها به شکل سملبلیک به سوریه نیرو اعزام می کند ادامه داد: عربستان بازنده استراتژیک پیروزی های میدانی اخیر در سوریه است.



**سرلشکر جعفری:  رژیم سعودی جرات اعزام نیرو به سوریه را ندارد

سردار سرلشکر "محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره "اعزام نیروی نظامی سعودی به سوریه" گفت: آنها فکر می‌کردند با پشتیبانی و تامین مالی می‌توانند امتیازی در سوریه به دست آورند ولی پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، تمام برنامه‌های آنها را به هم ریخته است.





فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ادامه داد: آنها ادعا کرده‌اند که نیرو اعزام خواهند کرد اما فکر نمی‌کنم جرات چنین کاری داشته باشند چون ارتش آنها یک ارتش کلاسیک است و تاریخ نشان داده توان مقابله با رزمندگان اسلام را ندارند.


به نظر می‌رسد پادشاهی عربستان به شدت از پیشروی های اخیر ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در  "ریف شمالی حلب" نگران است و سعی می‌کند با تحریک ترکیه و اعزام نیروی نظامی اش یک جبهه دیگر در شمال سوریه ایجاد کند و مانع پیشروی های بیشتر ارتش سوریه شود که البته این امر یک تاکتیک شکست خورده خواهد بود. 



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
سلام ودرود بررهبر فرزانه انقلاب وخداوند به این پاسدار ازید وقدرت خود عنایت نموده وهیچ گاه ازدشمن نمی هراسدوانشاا...این پرچم اسلام به صاحب اصلی خواهد داد .
-
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
آمریکا اسرائیل ترکیه عربستان وتکفیریها هیچ غلطی نمی کنن مطمئنا سرنوشت شاه عربستان ونوچه هاشون مثل صدام ملعون خواهد بود خداوند پشتیبان ضعیفان است منتظر فرمان حیدریم یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
خدایا خودت کمک کن هرچه زودتر سوریه آزاد بشه. یا حضرت عباس آقا جان خودت پرچمدار وعلمداری.
به امید فتح و پیروزی کامل
مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
عربستان سقوطی بدان:
مکن کاری که،پتک سترگ چند هزار ساله ی آریایی با یک لب تر کردن مقام ولایت حیدری بر سرتو و همتایانت فرود آید.
دلاوران و گردان حیدری ایران زمین بر سرت خواهند تاخت و از روزگار ناپدیدت میکند.

پایان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
نیروهای عربستان اگر شجاع و اهل جنگ بودن اوایل جنگ با یمن با اینکه از نظر تجهیزات بسیار پیشرفته تر بودن فرار نمیکردند تا دولتشان نیروی جنگی اجیر کند برای جنگ با نیرویی کم و فاقد تجهیزات. اینها از بس از این قرصهای مخدر که تو لبنان کشف شد خوردن فرق بین واقعیت و توهم را نمیدانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
ما همه پیرو رهبر بزرگ انقلاب اسلامی امام خامنه ای هستیم و برای جنگ با هر دشمنی در هرجای جهان هستیم و از هیچ قدرتی نمی ترسیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
با ورود نیروهای عربستان و ترکیه به سوریه شاهد تحقق
آیه شریفه"یمیزالله خبیث من الطیب و یجعل خبیث بعض علی
بغض و یرکمهم جمیعا ویجعلهم الی جهنم.. "خواهیم بود یعنی
خبیثان(داعش/سعودی/ترکیه ) باید باهم جمع ومتراکم و دسته جمعی به جهنم ودرک واصل شوند(بدست نیروهای خدا ). انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
سلام و درود بر عزیزان هموطن یکی نون نداشت بخوره پیاز میخورد تا اشتهاش باز بشه عریستان فعلا تو یمن گیر افتاده فقط حرف مفت میزنه میخواد به این بهانه از یمن فرار کنه
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
درود بر رزمندگان و سپاهیان اسلام
لعنت بر آل یزید زمان
لعنت بر آل سعود
ان شاالله پیروزی و ظهور منجی همه عالم نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
سلام و درود بر شهید زنده اسلام، سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
امام خمینی(ره): اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
Spain
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
خدا رزمندگان اسلام را حفظ کند.
الهم عجل لولیک الفرج(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
آمریکا میخواهد جعمیت دین اسلام در خاورمیانه و شمال آفریقا از بین برود و سعی میکند کشورها را به جان هم بیاندازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
و خداوند سپاه پاسداران را برای ایران افرید .درود برشما شیر مردان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
دورود...سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
با عرض سلام و خسته نباشید
به نظر بنده اصلا نباید اجازه ورود نیروهای عربستان و ترکیه به سوریه داده شود باید تمام کشور های محور مقاومت در باره این مسئله مواضع سفت و محکمی داشته باشند ، اول از همه دولت مرکزی سوریه به طور رسمی با این مسئله مخالفت کند و ورود هر گونه نیرو خارجی به سوریه رو محکوم کند و به طور رسمی و گسترده تهدید به اقدام نظامی بکند چون تا دولت مرکزی به طور رسمی و گسترده با این مسئله برخورد نکنه هیچ کاری از دست ایران و سوریه و حزب الله بر نمیاد ولی اگر سوریه کاملا مخالفت کنه اونوقت کشور های دیگه هم مثل روسیه و ایران هم به طور رسمی و قاطع با این اقدام مخالفت کنند . ورود نیروهای ترکیه و عربستان به سوریه تبعات بسیار بدی برای سوریه و محور مقاومت داره و به هیچ عنوان نباید پذیرفته بشه و باید یکبار برای همیشه توهمات عربستان و ترکیه تموم بشه و جلوی این بلند پروازی ها و حماقت ها گرفته بشه ...
البته این مورد نظر شخصی بنده هست و شاید عزیزان دیگر دلایل منطقی جهت رد این نظر داشته باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
گزارش تون خیلی طولانی بود ولی کامل بود.فقط من موندم این روز نامه های خارجی با چه منطقی گزارش مینویسن؟! تو همه گزارش ها شون جنگ سوریه تبدیل میشه به جنگ جهانی!!
بعدشم آمریکا و عربستان حرف مفت میزنن و فاصله حرف مفت تا واقعیت های موجود در سوریه به اندازه زمین تا اسمون هست بعدشم درسته پادشاه عربستان هیچی نمی فهمه ولی دیگه جلبک که نیست بخواد با ایران تو سوریه بجنگه!اون ها از یه فرمان رهبر در زمان فاجعه منا کلی ترسیدن وای به حال اینکه دستور جنگ بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
هه
عربستان تو باتلاق بدی گیر کرده و نمیدونه هر چی دست و پا بزنه بیشتر فرو میره
آخرین اخبار