تقوم روزانه فوتبال:

ستاره‌های فوتبال جهان، روی پرده سینما

تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 20 بهمن (9 فوریه) اختصاص دارد.

ستاره‌های فوتبال جهان، روی پرده سینما

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات در دنیای فوتبال که در چنین روزی رخ داده است می‌پردازیم.

*پیروزی ایران برابر روسیه

20 بهمن1389 تیم ملی ایران درشهر ابوظبی در یک دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی روسیه رفت و در نهایت یک بر صفر پیروز شد. تک گل ایران را در این مسابقه را محمدرضا خلعتبری به ثمر رساند.

تیم ملی ما آن زمان سرمربی نداشت و علی منصوریان به عنوان مربی موقت روی نیمکت نشسته بود. کارلوس کی روش که در حال مذاکره برای قبول هدایت تیم ملی ایران بود، این دیدار را از نزدیک تماشا کرد و پس از مسابقه، شایعه امضاء قرارداد او با ایران در رسانه‌ها پخش شد که البته درست نبود و او سرانجام در 15 فروردین هدایت تیم ملی را قبول کرد.

*اکران فیلم سینمایی گل 2

9 فوریه 2007، فیلم سینمایی گل 2: زندگی در رویا،در بریتانیا اکران شد.

قسمت اول این فیلم 3 قسمتی در سال 2005 ساخته شده بود و قسمت سومش نیز در سال 2009 اکران شد.

فیلم سینمایی گل با محور قرار دادن چگونگی صعود یک فوتبالیست مکزیکی به نام سانیتاگو مونز به لیگ انگلیس است و قسمت دوم این فیلم درباره انتقال او از نیوکاسل به رئال مادرید و موفقیت‌های او با این تیم است.

این فیلم با تکیه بر جذابیت‌های فوتبال رویای فراگیر جوانان برای رسیدن به قله موفقیت را ترسیم می‌کند.

نقش اول این فیلم را کونوبکر که یک بازیگر مکزیکی است بازی می‌کند. چند فوتبالیست معروف نیز از جمله دیوید بکهام، زین الدین زیدان، ایکر کاسیاس، تیری آنری و سسک فابرگاس در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

فیلم گل 2 با بودجه‌ای حدود 10 میلیون پوند ساخته شد اما در گیشه فروش زیادی نداشت و در روز اکران فقط 326 هزار و 807 پوند فروش داشت.

فروش این فیلم در هفته اول نیز کمتر از یک میلیون پوند بود امتیاز این فیلم نیز از سوی منتقدان بالا نبود و امتیاز 39 درصدی را گرفت با این حال مخاطبان، نسبت به منتقدان مهربان تر بودند و به این فیلم امتیاز 67 درصد را دادند.

18 ماه پس از اکران این فیلم در بریتانیا، یعنی در 29 آگوست 2008 در آمریکا نیز اکران شد.

*اولین قضاوت داور زن در فوتبال

9 فوریه 2010، امی فیرن با قضاوت در 20 دقیقه پایانی دیدار کاونتری سیتی و ناتینگهام فارست به اولین داور زن در لیگ برتر انگلیس تبدیل شد.

با وجود اختلاف نظرهای زیادی که بین مقامات فوتبال انگلیس در خصوص استفاده از داور زن درفوتبال وجود داشت اما از سال 1991 خانم‌ها اجازه یافتند در دسته سوم فوتبال انگلیس به عنوان داور ذخیره قضاوت کنند و از سال 1996 نیز اجازه یافتند تا به عنوان کمک داور در لیگ برتر نیز قضاوت کنند اما تا پیش از سال 2010 هیچ زنی به عنوان داور اول در هیچ یک از دسته‌های چهارگانه فوتبال انگلیس قضاوت نکرده بود.

اما در 9 فوریه 2010 امی فیرن که به عنوان داور چهارم یک مسابقه در لیگ انگلیس انتخاب شده بود، با مصدوم شدن داور اصلی در دقیقه 70، جای او را به عنوان داور وسط گرفت و به اولین زن در تاریخ فوتبال انگلیس تبدیل شد که به عنوان داور وسط در لیگ برتر قضاوت می‌کند.

بازی با نتیجه یک بر صفر به سود کاونتری به پایان رسید و با وجود آنکه پس از بازی فیرن طعنه‌های زیادی شنید اما گفت که من این حرفها را فقط شوخی می‌دانم و به آن می خندم.

*ونگر در فرودگاه لیورپول زمین خورد

9 فوریه 2014، آرسن ونگر سرمربی آرسنال پس از شکست سنگین تیمش مقابل لیورپول، در فرودگاه این شهر زمین خورد تا هفته بدش تکمیل شود.

آرسنالی‌ها که به عنوان صدر نشین لیگ برتر پا به آنفیلد گذاشته بودند در همان 20 دقیقه ابتدایی چهار گل دریافت کردند تا مشخص شود، قرار نیست با دست پر به خانه برگردند.

ونگر در طول بازی بارها ناراحتی‌اش را از کنار زمین نشان داد اما اتفاق بدتر برای او هنوز در راه بود.

او هنگامی که قصد داشت از یکی از ورودی های فرودگاه لیورپول وارد شود، ناگهان سر خورد و در حالی که چمدان هایش را حمل می‌کرد، نقش بر زمین شد.

*تولد بهترین بازیکن تاریخ چک

9 فوریه 1937، جوزف ماسوپوست در چکسلواکی به دنیا آمد.

وی بزرگترین فوتبالیست تاریخ این کشور شد.

ماسوپوست، فوتبال حرفه ای خود را در سال 1950 و در سن 19سالگی آغاز کرد و بعد از 2 سال به تیم دوکلا پراگ پیوست این هافبک گلزن در 16 سالگی که در این تیم بازی کرد، 79 گل در 386 مسابقه به ثمر رساند و هشت بار قهرمان لیگ شد.

او با درخشش در تیم ملی چکسلواکی به شهرت رسید و بین سالهای 1954 تا 1966 که عضو تیم ملی بود، 63 مسابقه را انجام داد. او با درخشش در جام جهانی 1962 به همراه چکسلواکی به فینال رسید. در فینال آنها با تیم قدرتمند برزیل روبرو شدند اما گل اول مسابقه را ماسوپوست به ثمر رساند. البته برزیل در ادامه سه گل زد و قهرمان جام جهانی 1962 شد و چکسلواکی نایب قهرمان شد. ماسوپوست پس از درخشش در جام جهانی 1962 در همان سال نیز به عنوان مرد سال اروپا انتخاب شد و جایزه توپ طلا را دریافت کرد و به اولین بازیکن تاریخ چک تبدیل شد که این عنوان را به دست می‌آورد.

او در سال 1970 پس از گذراندن دوفصل در لیگ بلژیک بازنشسته شد.

در سال 2003 یوفا در سالگرد 50 سالگی خود، از همه کشورهای عضو یوفا خواست تا بهترین بازیکن خود را در طی 50 سال گذشته انتخاب کنند و کشور چک، ماسوپوست را انتخاب کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: تقویم ، قوتبال ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار