همدان؛

قهرمانی بانوی همدانی در مسابقات تیر و کمان آزاد کشور

دبیر هیئت تیراندازی با کمان همدان گفت: بانوی کمان دار همدانی در مسابقات تیروکمان آزاد جام دهه فجر در زنجان بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ساسان رضوی مشعوف با اشاره به برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان دهه فجر اظهار داشت: مسابقات آزاد تیراندازی با کمان کشور جام دهه فجر در مسافت ۳۰ متر در دو بخش کامپوند و ریکرو به میزبانی زنجان برگزار شد.

وی افزود: 90 کماندار از سراسر کشور با هم به رقابت پرداختند که در پایان در رشته کامپوند شیوا بختیاری تیرانداز استان همدان به مقام قهرمانی رسید .

دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان همدان با اشاره به لزوم استعدادیابی در ورزش گفت: از آنجایی که استعدادیابی ورزشی از سنین شش سال به بالا قابل انجام بوده سطح قهرمانی در بعضی ورزش ها به سن ۱۴ سال کاهش یافته و ورزشکاران پس از ۲۵ سال قدرت مقابله با توان افراد کم سن تر را نداشته و از ورزش قهرمانی فاصله می گیرند.

وی با اشاره به وارداتی بودن تجهیزات حرفه ای رشته تیراندازی با کمان بیان کرد: در زمینه تامین کمان های آموزشی مشکلی نداریم و فدراسیون در این زمینه سهمیه هایی برای هیئت های استانی در نظر گرفته و کمان های آموزشی در ایران نیز ساخته می شود.

دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان همدان با بیان اینکه در زمینه کمان های حرفه ای که وارداتی است اداره کل ورزش و جوانان استان کمک های مالی داشته تا تعدادی کمان حرفه ای نیز برای هیئت خریداری شود، گفت: در زمینه کمان حرفه ای نیز مشکلی در هیئت تیراندازی با کمان استان وجود ندارد.

رضوی مشعوف با اشاره به روند رو به رشد ورزش تیراندازی با کمان در همدان بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر در همدان به صورت حرفه ای و دارای بیمه ورزشی در رشته تیراندازی با کمان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.