اردبیل؛

تبدیل کشت و صنعت مغان به نگین خاورمیانه

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: این شرکت باید به نگین خاورمیانه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اروجعلی محمدی افزود: کشت و صنعت مغان جزو پیشرفته ترین و پیشروترین نظام بهره برداری کشور است و از لحاظ تولید محصولاتی همچون بذر ، میوه و محصولات لبنی به یک برند درخشان ایرانی در جهان تبدیل می شود.

وی گفت: کشت و صنعت مغان پتانسیل بزرگی است که می تواند به عنوان هلدینگ کشاورزی دشت 350 هزار هکتاری مغان عمل کند و اگر بخواهیم کشاورزی مغان زنده بماند باید کشت و صنعت مغان احیا شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به خاک بی نظیر زراعی دشت مغان که حتی تا عمق 100 متری هم دارای خاک درجه یک زراعی است افزود: کشت و صنعت مغان برای کشاورزی ایران مثل پارس جنوبی برای نفت ایران است یعنی ارزشی که پارس جنوبی برای نفت ایران دارد دشت مغان هم برای نظام کشاورزی ایران دارد.

محمدی اظهار کرد: دشت مغان برای کشاورزی اقلیم بسیار خوبی بوده و انواع محصولات کشاورزی را می توان در این منطقه کشت کرد.

وی گفت: کشت و صنعت مغان شرکتی است که توجیه اقتصادی دارد و به هیچ وجه شرکتی ضرر ده نیست و با مدیریت صحیح و اصولی می تواند به عنوان آبروی کشاورزی ایران عمل کند و با اجرای سیاست های بین المللی وزارت جهاد کشاورزی در ایران در تامین امنیت غذایی در تمام زیر بخش های ضروری زراعی ، باغی و دامی موثر واقع شود.

انتهای پیام/ت



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.