از محیط کاری خود لذت ببرید

گاهی وجود بعضی دلایل باعث شده تا نه تنها از محیط کار خود بهره کافی را نبرده و حتی باعث ایجاد اضطراب شغلی نیز شود.

از محیط کاری خود لذت ببریدامین حق‌وردی روانشناس عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:گاهی مشکلاتی در محیط کار برای افراد پیش می‌آید که موجب افزایش استرس های شغلی شده و با رعایت نکاتی می‌توان این نقش ها را به حداقل رساند.

وی در ادامه گفت:همیشه انتظار دریافت پاداش به دلیل انجام کارهای ویژه را نداشته، همچنین به دلیل انتقاد یا سرزنش همکاران و کارفرمای خود به اعصاب خود مسلط بوده و زود از کوره در نروید؛ زیرا این مسائل در محل کار طبیعی بوده و مهم انگیزه و هدف شما برای انجام کار است که به بهترین شکل صورت گیرد.

حق وردی افزود:تقویت مهارت نه گفتن همان مهارت اجتماعی بوده که در مواقع خاص بتوان محترمانه و قاطعانه خواسته خود را ابراز کرده و در واقع «نه» بگویید،همچنین اضطراب را از خود دور کنید زیرا در رفتار و چهره شما نیز بروز کرده و گاهی باعث سوءاستفاده اطرافیان شده،بلکه باید قاطعانه در محیط کار برای مبارزه با هرنوع استرسی حاضرشد.

این روانشناس در پایان تصریح کرد:برقراری روابط صحیح و صمیمی با همکاران نقش مهمی درکاهش استرس های شغلی داشته که لازمه آن،این است که سعی کنید به درد و دل ها و مشکلات همکاران خود گوش سپرده و توجه کنید هرچند که کاری هم از دست شما برنیاید ولی احساس همدردی باآنها می تواند باعث دلگرمی انان شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط ، لذت ، روانشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.