دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی از سهم 24 درصدی ایران در حوزه زیست فناوری در منطقه خبر داد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس آمارهای موجود، ایران 24 درصد بازار زیست فناوری منطقه را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 25 نوع داروی نوترکیب، 105 نوع تجهیزات زیست فناوری و 10 محصول کودبیولوژیکی به بازار ارائه کرده‌ایم که با ارائه 11 داروی نو‌ترکیب دیگر تعداد این داروها تا دو سال آینده به 36 عدد افزایش می‌یابد.

قانعی بیان کرد: 43 میلیون دلار سهم صادرات محصولات زیست فناوری در دنیا است و سهم ایران از این عدد تنها 30 میلیون دلار است و ایران پتانسیل خوبی در این زمینه دارد.

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به شرایط ایران در حوزه پزشکی بیان کرد: در حوزه پزشکی شرایط بسیار خوبی داریم در حال حاضر رتبه چهارم آسیا را کسب کرده‌ایم و با تلاش‌های بسیار تا کسب رتبه سوم آسیا فاصله‌ی چندانی نداریم.

وی خاطر نشان کرد:  علی‌رغم اینکه از سال 2009 تاکنون در حوزه زیست فناوری رشد قابل توجهی نداشته‌ایم اما هدف کسب سه در صد از بازار جهانی است که در حال حاضر تنها یک درصد این بازار در اختیار ایران قرار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار