قزوین ؛

صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در آب کشاورزی استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با صرفه‌جویی ۲۰ درصدی سالانه در مصرف آب کشاورزی، تراز مصارف آب کشاورزی در استان قزوین را صفر می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ابراهیمی پاک با بیان اینکه راه کارهای مختلفی در زمینه کاهش مصرف آب کشاورزی وجود دارد عنوان کرد: نصب کنتورهای هوشمند، انجام پروژه‌های به‌زراعی، بستن چاه‌های غیرمجاز، تغییر الگوی کشت و خاموشی موتورهای آب در برخی از اوقات می‌تواند صرفه‌جویی 20 درصدی را رقم بزند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: با نصب کنتورهای هوشمند هیچ اتفاقی در حوزه کشاورزی و میزان تولید محصولات نمی‌افتد و همان میزان تولید و عملکرد را در بخش کشاورزی شاهد خواهیم‌ بود.


ابراهیمی پاک افزود: تا سال 1370 منابع آبی استان قزوین 18 میلیارد متر مکعب بود که هم‌اکنون به 13 میلیارد متر مکعب رسیده است و متأسفانه نیمی از این آب باقیمانده هم قابل استفاده نیست و این موضوع بسیار خطرناک است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: برنامه‌های هجده‌ گانه حفظ منابع آبی استان قزوین که وظایف همه دستگاه‌ها در آن مشخص و تبیین شده است در 20 سال باید اجرا می‌شد که با تأکیدات استاندار قزوین این برنامه در پنج سال باید اجرایی شود.


انتهاي پيام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.