اصفهان؛

افتتاح 4 طرح آبرسان در کاشان

چهار طرح آبرسانی در کاشان افتتاح و بهره برداری از آنها آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  در این مراسم  با اشاره به بهره برداری از 26 طرح بزرگ آبرسانی در کشور گفت: با بهره برداری از این طرح ها 115  شهر و 3400 روستا  از آب آشامیدنی بهرمند می شوند.

حمید رضا جانباز  افزود: برای تسریع در اجرای طرح های آبرسانی در قالب ماده 56 مبلغ دو هزار و 400 میلیارد تومان منابع بانکی و هزار میلیارد تومان با حمایت سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در قالب اوراق مشارکت تامین می شود.

وی گفت: با اجرای این طرح ها 28 میلیون نفر جمعیت شهری و بیش از سه میلیون جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

حمید رضا جانباز با اشاره به وجود960 مجتمع آبرسانی دارای اولویت با اعتبارات اختصاص پیدا کرده از این محل گفت: امیدواریم 330 مجتمع تکمیل وبه بهره برداری برسد.

وی گفت: با اجرای این طرح ها هفت ونیم درصد به شاخص بهره مندی آبرسانی روستایی کشور ارتقا پیدا می کند. 

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور با تاکید براینکه بخشی از آبرسانی روستایی از طریق طرح آبرسانی شهرها اجرا می شود گفت: ارزیابی وزارت نیرو در پایان طرحها ارتقای 10 درصدی شاخص بهره مندی است. 

جانبازبا تاکید بر تامین لوله های آبرسانی مورد نیاز را در داخل و از کارخانجات داخلی گفت:اجرای طرح های آبرسانی در مناطق دارای کمبود آب واستقرار جمعیت در نقاط مورد نیاز از سیاست های وزارت نیرو است. 

وی با اشاره به تامین منابع مالی از محل ماده 56 از طریق منابع مالی بانک سپه وپارسیان  تامین می شود گفت: 2 هزار لوله با 850 هزارتن از طریق تولید کنندگان داخلی برای اجرای طرح ها به کار گرفته می شود.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: افتتاح ، طرح ، آبرسان ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.