مشهد؛

عملکرد هیات نظارت شورای نگهبان در خراسان رضوی شفاف است

مسئول هیات نظارت شورای نگهبان در استان خراسان رضوی گفت: بسیاری از حقایق در کشاکش مباحث سیاسی مغفول می ماند و گرنه عملکرد هیأت نظارت شورای نگهبان در خراسان رضوی شفاف است.

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمدحسین محرابی در نشستی با تشکل های دانشجویی در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: عده ای اعتقاد و التزام عملی به اسلام ندارند و توقع دارند که با آنها با مسامحه برخورد شود.

وی با بیان اینکه هیچ فردی بدون قبولی در امتحان و یا محرز شدن فقاهت، به صرف داشتن پست های مرتبط با فقاهت، تایید صلاحیت نشده است،گفت:لیست شش نفره ای که در فضای مجازی منتشر شده و مدعی است این افراد بدون امتحان تأیید صلاحیت شده اند، صحت ندارد.

مسئول هیأت نظارت شورای نگهبان در استان خراسان رضوی اظهار کرد: در مرحله کنونی تنها چهار نفر از نامزدهای رد صلاحیت شده، از نظر قانونی می توانند درخواست بررسی مجدد صلاحیت خود را داشته باشند.

وی افزود: کسانی که در پست هایی قرار بگیرند که فقاهت از شرایط احراز آن پست باشد، نیازی به شرکت در آزمون ندارند و اعضای شورای نگهبان نیز مشمول این موضوع می شوند.

محرابی اظهار کرد: برای رقابتی شدن حوزه هایی که صرفا به اندازه ظرفیت و یا کمتر از ظرفیت استان، نامزد تأیید صلاحیت شده دارند، برخی از دیگر نامزدها، با تغییر حوزه انتخابیه خود، در این حوزه ها نامزد خواهند شد.

وی گفت: آنچه در بحث تأیید صلاحیت تأکید می شود تهذیب و زندگی سالم است زیرا علت بسیاری از رد صلاحیت ها بی توجهی به مسائل ساده دینی است، زیرا با بی بند و باری نمی توان جامعه را اصلاح کرد.

حجت الاسلام محرابی گفت: باید قانون را اجرا کرد و اعتقاد و التزام عملی به اسلام بعضا شامل موارد معمولی مانند نماز و روزه بوده و برخی از افراد به دلیل عدم التزام به آن رد صلاحیت شده اند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: دانشجویان در کنار تحصیل، تذهیب نفس را نیز در برنامه خود داشته باشند تا در هنگام تعیین صلاحیت به مشکل برنخورند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.