استاندار چهارمحال و بختياری گفت: از ابتدای دولت يازدهم تاكنون، يك هزار و ۳۵۰ ميليارد ريال اعتبار به حوزه آب شهری و روستايی این استان اختصاص يافته است.

اختصاص اعتبار برای حوزه آب شهری و روستايی چهارمحال و بختياری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در آیین آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم خطوط طرح انتقال آب بن ـ شهركرد ـ بروجن، و سه طرح مهم آب رسانی شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری، كه بمناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به صورت ویدئو كنفرانس، با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد افزود: از این میزان اعتبار، ۶۱۰ میلیارد ریال به آب روستایی و ۷۴۰ میلیارد ریال به آب و فاضلاب شهری اختصاص داده شده است.

وی گفت: تأمین آب مورد نیاز بخش های آشامیدنی، صنعت و كشاورزی، از مهمترین وعده های رئیس جمهوری در سفر به چهارمحال و بختیاری بود.

سلیمانی تصریح كرد: در دولت تدبیر و امید تحرك خوبی در آب رسانی به شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری صورت گرفته و امروز با آغاز سه طرح آب رسانی شاهد تحقق بخش قابل توجهی از وعده های رئیس جمهوری هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: طرح انتقال آب بن ـ شهركرد ـ بروجن از مهمترین پروژه های آب رسانی استان محسوب می شود.

وی اضافه كرد: ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید لوله انتقال آب به این پروژه اختصاص یافته و مجوز راه اندازی تصفیه خانه آن با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شده است.

سلیمانی عنوان داشت: بهره برداری از پروژه انتقال آب بن ـ شهركرد ـ بروجن تا پایان سال ۱۳۹۶ صورت می گیرد.

وی اظهار كرد: با اختصاص اعتبارات لازم، این پروژه یك سال زودتر از زمان بندی در نظر گرفته شده به اتمام می رسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به پروژه آب رسانی از سد باباحیدر به شهرها و روستاهای شهرستان فارسان ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه با اعتباری افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال بابت خرید لوله با همكاری بانك پارسیان و وزارت نیرو از امروز آغاز شد.

وی گفت: ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار افزون بر اعتبارات جاری، ملی و استانی برای آب رسانی به ۱۵۹ روستای چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

سلیمانی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از استان های آبخیز كشور بوده و با وجود سرشاخه چند رودخانه مهم كشور در این استان، تأمین آب حوزه آشامیدنی، كشاورزی و صنعت استان در تنگناست كه در دولت یازدهم تلاش زیادی در رفع مشکلات این حوزه انجام گرفته است.

گفتنی است؛ این طرح ها، شامل آب رسانی به شهرستان های بن، سامان، شهركرد با پوشش ۴۶۰ هزار نفر، آب رسانی از سدباباحیدر به شهرستان فارسان با پوشش ۱۱۰ هزار نفر و آب رسانی به ۱۵۹ روستا در چهارمحال و بختیاری با اعتباری افزون بر ۳۲۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.