عملیات 125 برای نجات 32 شهروند از میان دود و آتش+تصاویر

آتش نشانان با تلاش فراوان 32 شهروند را از آتش سوزی ساختمان مسکونی نجات دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت 1:56 بامداد امروز نیروهای عملیاتی ایستگاه های 17 و 103 را به همراه گروه امداد و نجات 10، به خیابان سراج، خیابان شهید کاشانی اعزام کرد.

مرتضی بهروز معاون منطقه 3 عملیات که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت، در این خصوص گفت: در طبقه منفی یک(قسمت پارکینگ) یک ساختمان مسکونی قدیمی ساز سه طبقه 14 واحدی دو دستگاه خودروسواری پژو 405 و سمند و دو دستگاه موتورسیکلت دچار آتش سوزی شده بودند و دود غلیظی راهروها و طبقات این ساختمان را فراگرفته بود.

نجات 32 شهروند از میان دود و آتش

نجات 32 شهروند از میان دود و آتش

وی با اعلام اینکه احتمال محبوس شدن ساکنان این ساختمان در میان دود غلیظ وجود داشت، اضافه کرد: آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع جریان برق و گاز محل حادثه را ایمن سازی کرده و با بکارگیری دستگاه های تنفسی، تجهیزات فردی و لوله های آبدهی خود را به کانون آتش سوزی رساندند و در کوتاه ترین زمان ممکن آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند.

معاون منطقه 3 عملیات ادامه داد: همزمان گروه دوم آتش نشانان برای جستجو و نجات شهروندان محبوس شده به راهروها و طبقات بالایی رفتند و با تلاش فراوان 32 نفر آقا، خانم و کودک را که در میان دود غلیظ محبوس شده بودند و قادر به خروج از ساختمان نبودند را از ساختمان خارج کرده و به محل امن منتقل کردند.


نجات 32 شهروند از میان دود و آتش + تصاویر

نجات 32 شهروند از میان دود و آتش + تصاویر

نجات 32 شهروند از میان دود و آتش + تصاویر

بهروز با اشاره به اینکه خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ساکنان ساختمان آسیبی نرسید و تنها خسارت مالی بر جای ماند، خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی پس از ایمن سازی و تحویل محل حادثه به عوامل انتظامی به مأموریت خود پایان دادند.

گفتنی است؛ کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی علت بروز این حادثه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
خسته نباشید ویژه برا زحمت کشان آتش نشانی
آخرین اخبار