اراک

نگرانی از روند رو به رشد فرسایش خاک در ایران

معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در دانشگاه اراک با ابراز نگرانی از روند رو به رشد فرسایش خاک گفت: ایران رتبه اول فرسایش خاک در جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ فاضلی افزود: سامانه برنامه ریزی کشور بسیار کوته نظرانه تنظیم شده و کارگزاران بخش های مختلف به خصوص کشاورزی و آب با نگاهی سطحی و گذرا برنامه های خود را تنظیم کرده اند.

وی گفت: در دهه های اخیر برای احیای قنوات اعتبارات کمی هزینه شده است، در حالی که برای ساخت سدهایی که کوچکترین نقشی در احیای آب در کشور ندارد اعتبارات چشمگیری اختصاص داده شده است. 

فاضلی افزود:مسئولان در دوره های مختلف از تخریب قنوات غافل شدند که این غفلت و بی تفاوتی نقش موثری در توسعه نیافتگی کشور ایفا کرد. 

معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری افزود : مسئولان و دولتمردان آب را با قیمت بسیار پایین در اختیار مردم قرار دادند که این مهم نیز سوء مصرف و عدم صرفه جویی را در بین مردم نهادینه کرد. 

فاضلی گفت: بحران آب مهم است زیرا زیست پذیری در ایران را در معرض تهدید قرار می دهد و باید از همه گزینه ها برای مدیریت بهتر منابع استفاده کنیم. 



 انتهای پیام /ی

برچسب ها: اراک ، کشاورزی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.