سنندج؛

گرامیداشت یاد و خاطره 84 شهید دانش آموزدر مریوان

یاد و خاطره 84 شهید دانش آموز شهرستان مریوان به مناسبت دهه مبارک فجر گرامی داشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مریوان در این مراسم که جمعی از مسوولان و خانواده های معظم شهدا دانش آموز حضور داشتند گفت: نفی هرگونه ظلم و ستم ، استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر باطل درسی برای همه دانش آموزان است. 

حجت الاسلام حامد احمدی آرامش و امنیت کنونی کشور را مرهون مجاهدت جوانان این مرز و بوم در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی دانست و افزود: دانش آموزان امروز به جهت امنیت کنونی در کشور، رسالت سنگینی بر دوش دارند که این رسالت با حفظ یاد شهدا و تلاش در جهت آبادانی و توسعه کشور در تمامی عرصه ها محقق می شود.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس، شهدا با معرفت و شناخت صحیح از شرایط زمان خود به ایثار و جانفشانی در راه دین و کشور گام برداشتند و شهید فهمیده با آن اقدام ارزشمند به جایگاهی دست یافت که امام خمینی(ره) وی را رهبر جامعه معرفی کرد.
احمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط آموزش و پرورش مریوان در راستای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای دانش آموز بیان کرد: تاکنون بخش عمده ای از مکان های آموزشی و پژوهشی شهرستان به نام شهدای دانش آموز و فرهنگی نامگذاری شده است.
گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز، تجدید میثاق با آرمان های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری این یادواره عنوان شد.
استان کردستان دارای 450 شهید دانش آموز است که از این تعداد 84 تن ازآنها سهم شهرستان مریوان است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.