صالحی در جمع خبرنگاران:

انعقاد قرارداد سازمان انرژی اتمی با شرکت‌های چینی درباره رآکتور اراک

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی قراردادی را با شرکت‌های چینی درباره رآکتور اراک انعقاد کرده است.

چارچوب قرارداد با چبنی‌ها را خودمان تنظیم کردیم/ قرارداد رآکتور اراک پیمانکار ایرانی داردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت قرارداد میان ایران با شرکت‌های چینی در بحث رآکتور اراک، گفت: سازمان انرژی اتمی قراردادی را با شرکت‌های چینی درباره رآکتور اراک انعقاد کرده است، البته در این میان قراردادهای تجاری نیز بین ایران و چین به امضاء رسیده است.

وی با بیان اینکه امضای یک قرارداد در بحث هسته‌ای امر پیچیده‌ای است، گفت: چارچوب قرارداد با چبنی‌ها را خودمان تنظیم کردیم.

صالحی اضافه کرد: قرارداد رآکتور اراک پیمانکار ایرانی دارد و کارهای اصلی آن را انجام می‌دهد، اما در برخی از موضوعات مطرح در پروژه طرف چینی هم حضور دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در این پروژه و پروژه‌های قبلی طراحی اصلی برعهده خود کارشناسان سازمان انرژی اتمی بود، یادآور شد: ما این طراحی را انجام داده‌ایم، اما برای استاندارد بودن پروژه‌هایمان باید با کشورهایی که در این زمینه قدمت و تجربه دارند هم صحبت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صالحی ، سازمان ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار