کرمان؛

استفاده از ظرفیت های مساجد و حسینیه ها برای آموزش کشاورزان

استاندار کرمان گفت: برای افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی باید از تمام ابزارها برای آموزش بهره‌برداران استفاده کرد در اجرای اینامر می توان از ظرفیت های مساجد و حسینیه ها نیز استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مهندس علیرضا رزم‌حسینی در جلسه اقتصاد مقاومتی که در محل سازمان جهاد کشاورزی تشکیل گردید افزود: اقتصاد مقاومتی باید با کمک مردم برنامه ریزی شود. از خود مردم کمک بگیریم و شهر و کشور خود را بسازیم.

وی ادامه داد: درحوزه اقتصاد مقاومتی باید یک راه کار عملگرایانه پیدا کنیم و بدانیم اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبری را می‌توان در عمل انجام داد.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد:واگذاری کار به بخش غیردولتی و کاهش تصدی‌گری دولت از راهکارهای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.باید این موضوع را مد نظر داشت که با اجرای اقتصاد مقاومتی عملکرد هر چند اندک اما پیشرفت داشته باشیم

وی در رابطه با آموزش بهره برداران کشاورزی عنوان کرد: اگر آموزش‌ها منجر به 35 درصد افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی شود باید از تمام ابزارها برای آموزش بهره‌برداران استفاده کرد .در اجرای اینامر می توان از ظرفیت های مساجد و حسینیه ها نیز استفاده کرد.

باید از تمام دستگاه های دولتی و حتی خود مردم کمک گرفت تا بحث آموزش را عملی کنیم و کشاورزان را با جدید ترین علم روز آشنا کنیم.

استاندار کرمان بر تدوین برنامه یکساله زمانبندی آموزش بهره برداران بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید در قالب یک برنامه مدون زمینه آموزش تمامی بهره برداران بخش کشاورزی طی یکسال فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت 200 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی استان کرمان افزود: 35 درصد ارزش افزوده پیش‌بینی شده در بخش کشاورزی کرمان انقلاب بزرگی است بنابراین باید آموزش بهره‌برداران دنبال شود.

استاندار کرمان همچنين خواستار ارائه طرح جامع عشایری در استان کرمان شد و بیان داشت: برای بهبود وضعیت عشایر این طرح بایدجامع، نجاتبخش و واقعی تدوین شود نقاط مثبت و منفی طرح مشخص گردد و کرمان می تواند در این زمینه الگو مطرح کند.

استاندار کرمان اظهار داشت: همه ما دنبال این امر هستیم تا روز به روز استحکام پایه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی را افزایش دهیم.

مهندس رزم‌حسینی ادامه داد: هدف ما از برگزاری جلسات، ایجاد هم‌افزایی بیشتر است و در راستای اقتصاد مقاومتی کار می‌کنیم.

استاندار کرمان گفت: در مسیر تدوین دفترچه اقتصاد مقاومتی باید کاری ارائه شود که همه آن را قبول داریم وقابل اجراستنه موارد آرماني و طرح های ارائه شده به گونه ای نباشد که به بایگانی ها سپرده شود.

ویخاطرنشان کرد: مطالعات اقتصاد مقاومتی که بیشتر مبتنی بر برنامه ششم است باید بازنگری شود و بررسی های لازم صورت گیرد که تا چه میزان می توان از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کرد

وی افزود: به دنبال راهکار عمل‌گرایانه و مفید برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و اقتصاد مقاومتی بر تصمیم‌گیری‌های عاقلانه تاکید دارد

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مساجد ، کشاورزان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.