باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

موشک صرخه یمن؛ مهمان جدید آسمان عربستان + تصاویر

موشک"صرخه یمن"دارای یک چاشنی در جلو و یک چاشنی در انتها است که قابلیت کنترل و انفجار از راه دور را به آن می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمتر از یک سال از اعلام جنگ و حملات ائتلاف ۹ کشور عربی به سرکردگی عربستان سعودی به کشور یمن می‌گذرد و ارتش و کمیته مردمی یمن در سه ماهه نخست آغاز نبرد برای اینکه در برابر سوء تبلیغات سعودی‌ها ایستادگی کند و به جهان اسلام ثابت کند که به هیچ وجه قصد تخریب اماکن مقدسه را ندارد بر پایه خط مشی "صبر و سکوت” در مقابل حملات ناجوانمردانه و بی وقفه رژیم سعودی رفتار نجیبانه‌ای از خود نشان دادند.


موشک صرخه یمن؛ مهمان جدید آسمان عربستان + تصاویر

 ارتش عربستان در مقابل این رفتار نجیبانه به بهانه بازگرداندن "عبد ربه منصور هادی"، رئیس‌جمهور مستعفی و متواری یمن، حملات خود را آغاز کرده و با توجه به آگاهی‌ای که از ضعف پدافندی و نبود سامانه‌های موشکی زمین به هوای کارآمد در یمن داشت، برای تحت فشار قرار دادن انقلابیون یمنی، با استفاده از "جنگنده‌های اف ۱۵ " حملات خود را تشدید کرده و بسیاری از مناطق شهری، تاسیسات، مراکز اقتصادی، نظامی و غیرنظامی این کشور را بمباران کرد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از مدتی برای پاسخگویی به حملات گسترده عربستان خط مشی خود را تغییر داده و استراتژی توازن وحشت را با استفاده از توان راکتی و موشکی به اجرا گذاشتند که برای نمونه می‌توان به راکت‌های کوتاه‌برد «النجم الثاقب ۱و۲» با برد بیش از ۷۰ کیلومتر، همچنین "راکت‌های زلزال" که از ۱۵۰ کیلومتر تا ۳۵۰ کیلومتر برد دارد و موشک‌های "صرخه" و "قاهر" اشاره کرد. 

موشک صرخه یمن؛ مهمان جدید آسمان عربستان + تصاویر

در این استراتژی ارتش نیروهای مردمی یمن به هر میزانی که تعدد و عمق حملات هوایی عربستان شدت می‌گیرد، نوع پیشرفته‌تری از موشک‌های بالستیک را رونمایی کرده و به طرف پایگاه‌های و مراکز کنترل و فرماندهی  این کشور پرتاب می‌کند.

حدود 2 ماه پیش بود که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بارديگر قدرت خود را به رخ سعودي‌ها كشيد و سامانه موشکی جدید ساخت این کشور موسوم به "صرخه 3 " را رونمایی کردند.  موشک جدید "صرخه-3 " در دویست و شصت و دومین روز تجاوز به یمن رونمایی شد. گزارشگر المسیره در این زمینه اظهار داشت: رژیم سعودی و جهانیان دریافتند یمنی که از همه طرف به محاصره  در آمده، محاصره اش را به گونه ای که به فکر آنها نیز خطور نمی کند شکسته است.


موشک صرخه یمن؛ مهمان جدید آسمان عربستان + تصاویر

موشک "صرخه- 3"  ساخت یمن است و موشکهای پاتریوت آمریکا با همه امکاناتش نه می توانند این موشک یمنی را رهگیری و سرنگون کنند و نه قادرند تا در هوا هدف قرار دهند. این تحول کیفی در صنایع نظامی یمن باعث شوکه شدن متجاوزان به یمن شده و به خصوص آنکه همزمان با مذاکرات "ژنو" دو رونمایی شد و این رونمایی نیز پیامهای متعددی داشت. برد موشک "صرخه-3 " ، بیست کیلومتر است و سه متر طول دارد و وزن کلی آن نیز 150 کیلو است. طول کلاهک جنگی آن 60 سانتیمتر است و وزن کلاهک آن نیز 50  کیلوگرم است. این موشک از قدرت انفجاری بالایی برخوردار بوده و با دقت بسیار زیاد نیز به هدف اصابت می کند.

این موشک دارای یک چاشنی در جلو و یک چاشنی در انتها است که قابلیت کنترل و انفجار از راه دور را به آن می‌دهد.

موشک صرخه یمن؛ مهمان جدید آسمان عربستان + تصاویر

ارتش و نيروهای مردمی يمن در حالی توان خود را به رخ سعودی‌ها كشيدند كه عربستان با ادعای تضعيف يمن، سعی در تحميل زياده‌خواهی‌های خود به يمن را در "ژنو" داشت كه با قدرت نمايی يمنی‌ها اين طرح ناكام ماند. همچنين  بیش از دو ماه است که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بر مهم‌ترین ارتفاع استراتژیک در «الوازعیه» واقع در استان "تعز" یمن مسلط شدند. 

بیش از 4 ماه است که ائتلاف عربستان تلاش می‌کند استان‌های "مأرب" در شرق "صنعاء" و "تعز" در جنوب "صنعاء" را اشغال و سپس حرکت به سوی پایتخت را آغاز کند؛ اما در هر دو استان با تلفات سنگین مجبور به عقب‌نشینی شده است.

موشک صرخه یمن؛ مهمان جدید آسمان عربستان + تصاویر

تا کنون فقط بخشی از سامانه‌های موشکی یمنی رونمایی شده که  "نجم الثاقب" و "زلزال" و "صرخه" از جمله آنهاست. صهیونیستها از این وضع نگران هستند و از خطرناکی این تحول شتابان باخبرند.

شباهت ظاهری "صرخه" به موشک بالستیک "اسکندر” احتمال تسلیح موشکی ارتش یمن از سوی روسیه را تشدید می‌کند؛ اما در مقابل این تحلیل رویکرد دیگری نیز وجود دارد که با در نظر گرفتن فیلم‌های پخش شده از پرتاب صرخه معتقد است این موشک به لحاظ شکل ظاهری، ابعاد و لانچر پرتابی شباهت‌هایی به موشک پیشرفته سامانه موشکی "اسکندر” روسی دارد  که شاید از سوی روسیه در اختیار ارتش یمن قرار گرفته باشد.

موشک صرخه یمن؛ مهمان جدید آسمان عربستان + تصاویر

با نگاهی اجمالی به این روند می‌توان گفت احتمال مجهز کردن ارتش یمن به سامانه موشکی پیشرفته "اسکندر از سوی روسیه در راستای برقراری موازنه قدرت در منطقه و جلوگیری از پیشرفت استراتژی کشورهای ائتلافی که با سیاست‌های منطقه‌ای‌اش در تعارض هستند دور از انتظار نیست. همچنین با توجه به دانش موشکی که تاکنون در انقلابیون یمنی مشاهده شده است؛ احتمال ارتقای موشک‌های اسکاد و افزایش دقت  این نوع موشک ها براساس بهره‌گیری از موشک‌های پیشرفته روز دنیا نیز وجود دارد  که «صرخه ۳» و «قاهر ۱» می‌تواند نمونه‌هایی از آن باشد. 

گزارش از حمیدرضا قربانی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
با اشتیاقی وصف ناپذیر منتظر روزی هستیم که اولین موشک دوربرد انصار بر فرق سر آل سعود کثیف در ریاض فرود آید، چه آنکه علاوه بر هزاران خیانت علیه اسلام عزیز، بخش عمده ای از هزینه ی جنگ علیه ایران را آل سعود تامین می کردند، و امام خوبان فرمود اگر از صدام هم بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
وهابی مرگ به نیرنگ تو /خون جوانان یمن میچکد از چنگ تو /نابود باد آل سعود در نمازها ودعاهایمان نابودی آل سعود را از خداوند بخواهیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
از مردم سنی وشیعه عربستان میخواهم همراه آل سعود به جنگ سنی وشیعه یمن نروند،وبا حکومت پادشاهی ابوسفیان بجنگد،تا آرامش در خاورمیانه برگردد
Germany
ناشناس
۱۴:۰۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
چاه نفت عربستان را بزن دیگه باقیش حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
آل سقوط نه آل سعود ...یادمان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
جناب آقای قربانی احسنت مطالب جالبی رو مطرح میکنید درود برمردم یمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
باسلام جاءالحق وزهق الباطل ان الباطل کان زهوقا
Germany
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
باسلام.خداپشت وپناه همه رزمندگان شجاع وقهرمان ارتش ونیروهای مردمی یمن باشه وانشاالله ضربات ومشت های آهنی محکم ازجمله موشک های ارتقایافته یمن نظام تروریستی عربستان تروریست پرورنابودبگرداند.درودخدابراین دلاورمردان ساده زیست وقانع ومخلص باایمان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
انشا ا... موشک هایی که ریاض وچاهای نفتی عربستان را هدف قرار دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
20 کیلومتر برد آخه چه دردی رو دوا میکنه.دوقدم اونورتر میفته که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
خب اینو خودشون ساختن که کار مهمی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
خداقوت رزمنده مرگ برالسعود مزدور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
با سلام.
من همیشه میشستم تا وقت اخبار بیاد اما از وقتی با این سایت آشنایی پیدا کردم دیگه نیازی ندارم...
Germany
ناشناس
۱۰:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
باعرض سلام؛
از اینکه از این خبرهای عالی می کذارید،خیلی خوشحال هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
بنظر من بهترین وساده ترین راه برای التیام درد ورنج مردم مظلو م یمن باید برد موشکهای ارتش وفادار یمن به ریاض برسد . نتیجه تجاوز ویاوه گوییها ی ال سعود مشخص خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
درود بر مردم یمن
آخرین اخبار