بازار سرمایه در تامین مالی موفق عمل کرده است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازارسرمایه توانسته نسبت به سال گذشته رشد مناسبی در خصوص تامین مالی بازار داشته باشد.

محمد فطانت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تامین مالی بازار سرمایه تا به امروز مرز  80 هزار میلیارد تومان را رد کرده است و تا پایان سال این رقم فراتر هم خواهد رفت.

وی ادامه داد: تامین مالی این رقم در بازار سرمایه از سوی دیگر بخش ها دست نیافتنی است.

 فطانت در ادامه تصریح کرد: پس از آنکه دولت از بازار سرمایه خواست که منابع بلندمدت از طریق بازار سرمایه  انجام شود، این بازار تلاشش را برای تحقق این امر انجام داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: آمار و ارقام حاکی از آن است که در مقایسه با سال گذشته تامین مالی بازار رشد مناسبی داشته است.

**شفافیت در اقتصاد کمک حال بورس

در ادامه شهرام شهمیری کارشناس بورس در ادامه گفت: ذات بورس در هرکشوری متاثر از اقتصاد و جریان های مالی آن کشور است به گونه ای که هرچه اقتصادشفاف تر باشد این اثر پذیری بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: تاثیر لغو تحریم ها بصورت سیتماتیک در آینده مشخص خواهد شد همانطور که بازار و جریان حاکم برآن به سرعت از آثار پسابرجامی تاثیر نگرفتند.

این کارشناس بورس در ادامه به تاثیر نرخ سود بانکی بر شرایط اقتصاد اشاره کرد و افزود: بالا بودن نرخ سود بانکی موجب شد تا اقتصاد کمی تنبل شود چراکه با توجه به شرایط فعالیت های اقتصادی توجیه پذیر نبوده است.

شهمیری در ادامه عنوان کرد: با کاهش نرخ سود بانکی به زیر 20 درصد سیگنال مثبتی به اقتصاد وارد خواهد شد.

وی اظهار داشت: راکد بودن پول در موسسات غیر مجاز موجب شده است که فرصت تولید در اقتصاد به واسطه بنگاهداری بانک ها از بنگاه های کوچک و بزرگ گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار