ابوترابی فرد در نشست جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر:

برخی مصوبات در حوزه ایثارگران نیازمند تامین منابع مالی است/ بررسی نظرات ایثارگران در برنامه ششم

نایب رئیس مجلس گفت: مواردی همچون بند الف ماده 44 مختص فرزندان شهید بوده تنها نیازمند تامین منابع مالی لازم است.

برخی مصوبات در حوزه ایثارگران نیازمند تامین منابع مالی است/ بررسی نظرات ایثارگران در برنامه ششم

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمت‌گزار با تاکید بر اینکه در بودجه سالانه مبالغی برای حمایت از نهادهای فرهنگی کلان کشور در نظر گرفته می‌شود گفت:‌ این مبالغ به NGO ها و نهادهای مردمی و فرهنگی فعال در زمینه‌هایی مانند ایثار وشهادت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد حذف بند الف ماده 44 که حق مسلم فرزندان شهید و جامعه ایثارگران است، گفت: این تنها در کمیسیون پیشنهاد شده و هنوز به صحن علنی ارائه نشده است لذا امکان رد این پیشنهاد وجود دارد و ما در بررسی برنامه ششم توسعه از نظرات جامعه ایثارگر استقبال خواهیم کرد.

نائیب رئیس مجلس با بیان اینکه برخی از قوانین بعد از تصویب در مجلس نیازمند منابع تامین کننده مالی است، افزود: بند الف ماده 44 نیز که مختص فرزندان شهید بوده نیازمند تامین منابع مالی لازم است.

ابوترابی فرد ادامه داد: طی سالهای اخیر با موضوع محدودیت منابع در بودجه سالانه روبه رو بوده‌ایم و تعدادی از مصوبات به دلیل عدم تامین منابع پیش بینی شده اجرا نشده است.

وی تاکید کرد: برای آنکه کشور با بن بست رو به رو نشود برنامه‌ریزی برای تخصیص بودجه در اختیار معاونت ریاست جمهور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار داده شده تا نسبت به اولویت‌ها بودجه را تقسیم کنند.


نائیب رئیس مجلس با اشاره به اینکه عمدتا منابع به سمت تامین حقوق و مسائل جانبی تخصیص داده می‌شود گفت: بدنه اجرایی کشور بسیار بزرگ شده و منابع مالی بسیاری را جذب می‌کند و هم اینکه کارایی لازم را ندارند  لذا باید این بدنه کوچک شده تا مجلس بتواند نظارت بهتری انجام دهد.

ابوترابی فرد بیان داشت: برخی دستگاه‌ها به شدت متورم شده اند مانند کمیته امداد امام  خمینی (ره) که در آنجا نیروها متناسب با وظایف نیستند و این اصلاح ساختار به عهده مجلس و دولت و البته بیشتر دولت است.

وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن دولت یکی از راه‌های کوچک کردن بدنه دولت است، گفت: این امر یکی از راههای کاهش خطا در دولت بوده که باید در بالاترین قسمت به سمت آن حرکت کنیم.

نائیب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مجلس باید در تمامی حوزه‌ها قوانین را پالایش کند بیان داشت: این پالایش در حوزه ایثارگران هم مورد نیاز است اگرچه برای حل مشکل ایثارگران جلساتی را با بنیاد شهید داشته‌ام که آنها نیز از این جلسات استقبال کرده‌اند.


ابوترابی فرد همچنین پسابرجام را زمینه‌ای برای نفوذ غرب دانست و گفت: بعد از برجام از لحاظ سیاسی، گام‌های بلندی برای ایجاد روابطی بین ایران و سایر کشورها به ویژه اروپا برداشته شد که این امر می‌تواند در کنار یک فرصت، تهدید هم باشد.


وی ادامه داد: پسابرجام فرصتی برای انقلاب اسلامی است که بتواند از فرصت‌ها استفاده کرده و دولت و مجلس باید در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... مراقب بوده که کشور با تهدیدها روبه‌رو نشود.


نائیب رئیس مجلس با تمجید از بانوان پرستار عرصه ایثارگران و جانبازان نیز تاکید کرد: باید از نقطه نظرات این بانوان استفاده کرد و بنده حاضرم با مسئولان بنیاد شهید جلساتی را قرار دهم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بار سنگین مدیریت خانه جانبازان و شهدا برای این بانوان آسانتر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، نماینده ، ایثارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار